Artykuły eksperckie

23 października 2013

Zarządzanie różnorodnością to sztuka pokonywania barier

Ewa Leśnowolska, Magdalena Andrejczuk

Rozmowa z Minister Agnieszką Kozłowską-Rajewicz, Pełnomocnik Rządu do Spraw Równego Traktowania, przeprowadzona przez Magdalenę Andrejczuk i Ewę Wojsławowicz z Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

29 lipca 2013

„Dobrze rozwinięta fundacja korporacyjna jest kluczem do różnych drzwi” – wywiad z Krzysztofem Kaczmarem

Z Krzysztofem Kaczmarem, prezesem Zarządu Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy rozmawiała Agata Gruszecka-Tieśluk, z Forum Odpowiedzialnego Biznesu.  Rozmowa ta odbyła się 11 maja 2013 roku, podczas spotkania z Alumnami i Ambasadorami programu Liga Odpowiedzialnego Biznesu.

27 maja 2013

Srebrna gospodarka jako odpowiedź sektora prywatnego wobec starzenia się społeczeństwa

Tematyka starzenia się społeczeństwa jest coraz częściej poruszana w dyskursie publicznym. Dominują przekazy medialne dotyczące zmian w systemie emerytalnym, kosztów opieki zdrowotnej osób starszych, odwróconej hipoteki i warunków zatrudnienia starszych pracowników.

12 kwietnia 2013

Moda na pomaganie. Obalamy pięć mitów o wolontariacie pracowniczym

Marcin Dzierżanowski

Daria Murawska jeszcze jako studentka angażowała się w pomaganie organizacjom pozarządowym i gdy zaczęła pracować w Tchibo Warszawa, bardzo jej tego brakowało. Dlatego w konkursie firmowym na innowacje w zarządzaniu zgłosiła pomysł wprowadzenia programu wolontariatu.

12 marca 2013

Grywalizacja a CSR – mądre zarządzanie zasobami ludzkimi w firmie

Marta Krawcewicz

Według szacunków firmy badawczej Gartner w 2014 r. gry i mechanizm grywalizacji będą wykorzystywane w 70 proc.  największych korporacji, a ich rynek w USA może wynieść ok. 1 mld USD.

13 sierpnia 2012

Wolontariat pracowniczy: angażowanie pracowników, bariery, korzyści

Kazimierz Żurek

Inicjatorem wolontariatu pracowniczego jest zwykle firma – działania zaczynają się od świadomego kroku pracodawcy. Zdarza się jednak, że to pracownik sam zgłasza się do organizacji dobroczynnej, po czym prosi pracodawcę o wsparcie (finansowe albo organizacyjne). Firmy idą też niekiedy krok dalej: tworzą programy wolontariatu pracowniczego, które następnie promują w sektorze organizacji pozarządowych. W efekcie nawiązują stałą współpracę z jedną lub kilkoma organizacjami i zapraszają pracowników, by również oni zainwestowali w te działania czas oraz umiejętności.

24 lipca 2012

Wolontariat pracowniczy w Warszawie

Michał Dobrołowicz

W odpowiedzi na Wasze e-maile na antenie programu „Tydzień w Warszawie” sprawdzaliśmy, w jakich miejscach Warszawiacy mogą zostać wolontariuszami. Co więcej, jak mogą czerpać z tego nie tylko satysfakcję, ale także często zawodowe profity, które nie stoją na przeszkodzie realizacji idei bezinteresownoćci kojarzonej z wolontariatem. Przygladamy się zarówno tradycyjnemu wolontariatowi, jak i jego nowszej i mniej znanej odmianie związanej z działaniami kojarzonymi z CSR-em, czyli społeczną odpowiedzialnością biznesu.

4 października 2010

Praca niewolnicza jako przejaw aspołecznych tendencji w kształtowaniu form powiązań pomiędzy przedsiębiorcami a wykonawcami zadań

Dominika Bąk-Grabowska

Wskazuje się, że zapotrzebowanie na pracowników-niewolników zgłaszają niejednokrotnie przedsiębiorstwa zachodnie, mające swoje zakłady produkcyjne zlokalizowane w krajach afrykańskich bądź azjatyckich, lub funkcjonujące na zasadzie offshoringu. (…) Należy zwrócić uwagę na problem pracy niewolniczej w kontekście całego łańcucha dostaw danego przedsiębiorstwa. Może się bowiem okazać, że wiele zachodnich przedsiębiorstw wykorzystuje pracę niewolniczą w sposób pośredni, oczekując taniego produktu od swoich dalekowschodnich kooperantów.

26 sierpnia 2010

Zrównoważony rozwój a kapitał ludzki

Iwona Kuraszko

W czasach, gdy coraz bardziej zwraca się uwagę na rozwój kapitału społecznego, zasady odpowiedzialności w stosunku do pracowników są kluczowym czynnikiem. Dobre warunki pracy i przyjazna atmosfera pomiędzy pracownikami bezpośrednio wpływają na kreatywność, skuteczność i lojalność pracowników.

23 listopada 2009

Raport dla pracowników?

Anna Losa-Jonczyk

Raport społeczny staje się obecnie standardowym elementem strategii komunikacyjnej firm odpowiedzialnych społecznie. Firm, które rozumieją, że przejrzysta informacja o szeroko pojętej działalności w poszczególnych segmentach umożliwia stałą relację z jej interesariuszami, a co za tym idzie wzrost sukcesu finansowego w dłuższej perspektywie czasowej.

Typ artykułu

Obszar tematyczny