Artykuły eksperckie

28 kwietnia 2017

Dlaczego zarządzanie wiekiem jest potrzebne polskim firmom?

Artykuł Marzeny Strzelczak, Dyrektorki Generalnej Forum Odpowiedzialnego Biznesu, pochodzi z ogłoszonego 31 marca 2017 roku Raportu “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Zarządzanie wiekiem jest tematem wiodącym aktywności Karty Różnorodności w 2017 r. Mamy nadzieję, że działania te dadzą początek projektom, które będą wspierać polski biznes w budowaniu włączających i sprzyjających innowacjom organizacji, walce o…

10 grudnia 2016

SDGs a strategie CSR

Karol Krzyczkowski, Agata Gruszecka-Tieśluk

Przyjęte w 2015 roku przez ONZ Cele Zrównoważonego Rozwoju robią niemałe zamieszanie na „rynku CSR”. Dla wielu przedsiębiorstw nowe wytyczne to coś więcej niż uniwersalne cele o globalnym zasięgu czy też bliżej nieokreślone w czasie plany. To ważne elementy ich strategii biznesowej, a co za tym idzie – również strategii CSR.

7 grudnia 2016

Wywiad z Wiolettą Rosołowską, Prezes Zarządu L’ORÉAL Polska

Hasłem L’Oréal jest Sharing Beauty with All (Dzielenie się pięknem ze wszystkimi), jak przekłada się to na Państwa podejście do zrównoważonego rozwoju? Które obszary odpowiedzialnego biznesu są dla Państwa kluczowe? Jak to wygląda na świecie, a jak w Polsce? Czy Państwa strategia zrównoważonego rozwoju odnosi się do SDG, Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ?

25 listopada 2016

Jak nas zmienia wolontariat. Różnorodność. Uważność. Empatia

Karol Krzyczkowski, Marzena Strzelczak

O potencjale zmian, które niesie ze sobą wolontariat wiele już napisano. Tym razem, chcemy zwrócić uwagę na te aspekty, które wiążą się z kwestiami różnorodności. Karta Różnorodności, której polskim koordynatorem jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest europejską inicjatywą, obecną w 16 krajach Europy, którą od 2010 roku objęła swoim patronatem Komisja Europejska. Jest pomysłem na to jak wspierać pracodawców w budowaniu kultury włączającej, otwartej na różnorodność. A jak wolontariat łączy się z różnorodnością? Czy może ją wspierać?

2 września 2016

Szklanka do połowy pełna czy do połowy pusta, czyli wnioski z badania dotyczącego zarządzania różnorodnością w Polsce

Magdalena Andrejczuk

43% firm prowadzi działania związane z zarządzaniem różnorodnością, przeważnie są to duże i średnie firmy. Wśród pracowników działów HR – głównych odbiorców badania, – poziom wiedzy o CSR jest bardzo niski (86% ogółem i 86% wśród HR-owców firm mikro i małych nie słyszało o CSR). Zaledwie 4% respondentów słyszało i wie, że firma angażuje się w takie działania, w grupie średnich i dużych firm odsetek ten wyniósł 12%.

Typ artykułu

Obszar tematyczny