Artykuły eksperckie

17 sierpnia 2016

Ujawnianie a raportowanie – czyli czy dyrektywa zmieni podejście do raportowania?

Polska podobnie jak inne kraje Unii Europejskiej przygotowuje się do wdrożenia dyrektywy dotyczącej ujawniania informacji niefinansowych. O nowych przepisach i obowiązkach firm objętych dyrektywą pisze Magdalena Andrejczuk, menedżerka Programu Partnerstwa Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

4 sierpnia 2016

Najważniejsze są działania prewencyjne – rozmowa z Krzysztofem Śmiszkiem

Marzena Strzelczak

Karta Różnorodności z pewnością służy do realizacji kilku celów. Dzięki temu narzędziu w przedsiębiorstwach umocowane zostaną oficjalnie wartości, których obowiązywanie niekoniecznie było dostatecznie jasne lub oczywiste. Karta służyć zatem będzie do budowania odpowiedniej atmosfery w miejscu pracy, wyznaczy także standardy relacji – zarówno na linii: przełożony – pracownik, jak i pomiędzy pracownikami.

18 lipca 2016

Klastry społecznie odpowiedzialne

Izabela Mendel

Społeczna odpowiedzialność wpisuje się w strategię zarządzania, stanowi istotny element budowania wizerunku i tożsamości organizacji oraz ważny element kultury organizacyjnej. Wdrażana i realizowana jest na poziomie autonomicznych jednostek. Należy zatem zadać pytanie: czy w organizacji sieciowej, jaką jest klaster, istnieje potrzeba i możliwość prowadzenia działalności społecznie odpowiedzialnej. Czy klaster może być społecznie odpowiedzialny?

10 lipca 2016

7 życzeń, czyli czego naprawdę oczekują czytelnicy raportów społecznych – wyniki eksperymentu

Marcin Grzybek, Ewa Albińska

W toku dyskusji tworzą się dwa obozy: tych, którzy uważają, że raporty nie są dla każdego, ale dla najbliższego otoczenia firmy, np. pracowników, akcjonariuszy, dostawców, oraz tych, którzy są przekonani, że raport ma trafiać „pod strzechy”.

8 lipca 2016

Raporty społeczne a perspektywa inwestorów

Jacek Dymowski

Pierwszy raport społecznej odpowiedzialności opracowałem w 2005 roku, czyli osiem lat temu. Od tej pory napisałem już ich kilkanaście i z każdym kolejnym zadaje sobie coraz więcej pytań o kierunki w jakich powinno pójść raportowanie społeczne, by było racjonalne i biznesowo uzasadnione. Muszę jednak przyznać, że nie umiem znaleźć jednoznacznych odpowiedzi na szereg rodzących się pytań. Mam wrażenie, że podobne pytania zadaje sobie wiele osób, a brak odpowiedzi, może stać się zaczątkiem erozji raportowania społecznego.

30 maja 2016

Nieodkryty potencjał w kształtowaniu polityki CSR – MEDIACJA

Anna Wąsowska

Koncepcja społecznej odpowiedzialność przedsiębiorstw obejmuje wachlarz przeróżnych działań z zakresu prawa pracy, uczciwych praktyk operacyjnych, zagadnień konsumenckich, zaangażowania społecznego i rozwoju społeczności lokalnej czy też ładu organizacyjnego. Są to obszary, w które znakomicie wpisuje się idea mediacji. A może to mieć szczególne znaczenie dla firm, których działalności dotyczy ustawa z dnia 05 sierpnia 2015 r….

26 maja 2016

Czy empatia w biznesie to science-fiction?

Martyna Skibińska

W cyberpunkowej biblii wielbicieli Philipa K. Dicka, „Blade Runnerze”, destylatem człowieczeństwa jest właśnie empatia, czyli umiejętność wczuwania się w stan wewnętrzny drugiej osoby. Tylko test na posiadanie uczuć wyższych umożliwia skuteczne odsianie ludzi od ich doskonałych mechanicznych imitacji, androidów. Niestety, produktem ubocznym testu jest też kwestionowanie człowieczeństwa osób zmagających się z chorobami psychicznymi oraz androidów nowej generacji, które, zgodnie z zaimplantowaną sztuczną pamięcią wierzą (wiedzą?), że są ludźmi.

21 marca 2016

Debata „Wymagania komisji europejskiej w zakresie raportowania – obowiązek czy szansa dla odpowiedzialnych firm”

Debata „Wymagania komisji europejskiej w zakresie raportowania – obowiązek czy szansa dla odpowiedzialnych firm” została zorganizowana przez redakcje Rzeczpospolitej i gazety Parkiet 4.03.2016.

9 lutego 2016

Siła współpracy. Relacje przedsiębiorstw z organizacjami pozarządowymi w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu

Temat poruszony w publikacji doskonale wpisuje się w dzisiejszą rynkową potrzebę rozwijania współpracy na różnych poziomach i między różnymi sektorami. Autorka – Marta Karwacka zgodnie ze swoimi wieloletnimi zainteresowaniami koncentruje się na charakterystyce relacji przedsiębiorstw z organizacjami pozarządowymi, które jeszcze niedawno przybierały przede wszystkim formę transferu pieniędzy z biznesu do NGO’s. Od kilku lat coraz…

2 lutego 2016

Dyskusja w trakcie konferencji „Raporty Społeczne 2015”

Dyskusja prelegentów wokół pytań zadawanych przez publiczność podczas konferencji „Raporty Społeczne 2015” podsumowującej konkurs na najlepiej sporządzone raporty z zakresu CSR. Tematem przewodnim konferencji było „Raportowanie społeczne – czas na zmiany. Narzędzia, trendy, wyzwania”.

Typ artykułu

Obszar tematyczny