Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
W czasach, gdy coraz bardziej zwraca się uwagę na rozwój kapitału społecznego, zasady odpowiedzialności w stosunku do pracowników są kluczowym czynnikiem. Dobre warunki pracy i przyjazna atmosfera pomiędzy pracownikami bezpośrednio wpływają na kreatywność, skuteczność i lojalność pracowników.
Przypominanie o tym, że młodzież jest przyszłością narodu czy też starej prawdy zawartej w powiedzeniu: „Czym skorupka za młodu…” lub „ Czego Jaś się nie nauczył…” w przypadku zjawiska określanego jako społeczna odpowiedzialność biznesu ma, wbrew pozorom, głęboki sens. Jeżeli traktujemy społeczną odpowiedzialność biznesu poważnie, jako wyznacznik nowych trendów ekonomicznych i społecznych, zrozumienie i akceptacja…
Na pierwszy rzut oka widać, że młodzi ludzie lokują ideę CSR w dosyć przyjaznym kontekście. Nawet jeśli nie wiedzą co to jest biznes społecznie odpowiedzialny, to odczytują go jako działania o szerszym horyzoncie, motywowane nie tylko doraźną chęcią poprawy wizerunku. Zwraca uwagę fakt, że duża część młodych ludzi chce się więcej dowiedzieć o CSR. Z…
Zjawisko greenwashing spotyka się z coraz większą krytyką organizacji pozarządowych, administracji oraz konsumentów oraz skutkuje spadkiem zaufania do proekologicznych działań biznesu. Dlaczego więc producenci ryzykują zaufanie klientów i reputację, uznając, że tzw. „zielone kłamstwo” im się opłaca?
Czy można stwierdzić, iż przedsiębiorstwa działające w myśl zasad społecznej odpowiedzialności biznesu, wpływają w ten sposób na poprawę własnego wizerunku? Czy w ogóle CSR wpływa na wybór przyszłego pracodawcy?
Społeczny i ekologiczny wymiar decyzji konsumenckich, jeszcze niedawno niemal w Polsce niedostrzegany, powoli zaczyna być elementem publicznej debaty. Coraz więcej instytucji angażuje się w kampanie promujące postawy ekologiczne, ale do publicznej świadomości zaczynają przebijać się także kwestie społeczne, związane np. z łamaniem praw pracowniczych czy wyzyskiem producentów z krajów globalnego Południa.
Czy CSR powinien być bardziej rozumiany jako proces, gdzie wartości indywidualne każdego menedżera, a raczej każdego pracownika nieustannie zderzane są z wartościami korporacyjnymi i rzeczywistością biznesową?
6 marca odbyło się spotkanie z cyklu „Rozmowy o odpowiedzialnym biznesie”; tym razem dotyczyło „Dialogu z interesariuszami”. W spotkaniu uczestniczyli Marek Kosycarz, dyrektor ds. korporacyjnych British American Tobacco, Marek Borowski z Federacji Polskich Banków Żywności, Franciszek Bobrowski z Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych, i Kamil Wyszkowski z Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP).
Dostawcy to interesariusze, którzy najrzadziej stają się bohaterami dobrych praktyk, jakimi chwalą się polskie firmy, a komunikacja na ten temat wydaje się jeszcze niewystarczająca. Tymczasem jest to jeden z najważniejszych i najbardziej newralgicznych obszarów działania przedsiębiorstw – obszarów, które w coraz większym stopniu stają się obiektem zainteresowania konsumentów, organizacji strażniczych oraz globalnych kontrahentów.
Podejście do zarządzania firmą oparte na zasadach społecznej odpowiedzialności biznesu wyróżnia zaangażowanie interesariuszy i włączanie ich do codziennego kierowania organizacją. Wraz z ewaluacją koncepcji corporate social responsibility rozwijały się formy angażowania interesariuszy, od prostych badań ankietowych, przez współpracę z partnerami społecznymi, po sformalizowany proces dialogu społecznego według standardu AA1000.