Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Film z Targów Dobrych Praktyk CSR, które odbyły się 20 października w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego. Targi zorganizowało Forum Odpowiedzialnego Biznesu, gościem specjalnym był John Grant.
W okresie od kwietnia do lipca 2010 roku Forum Odpowiedzialnego Biznesu we współpracy z firmą badawczą Gemius SA / IIBR prowadziło dwa badania pod wspólnym tytułem roboczym „Odpowiedzialny łańcuch dostaw”. Obydwa badania miały charakter ilościowy i zostały przeprowadzone w formie ankiety stworzonej wspólnie przez zespół badawczy powołany na czas trwania projektu.
26 października 2010 r. na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego profesor Jan Jonker z Nijmegen School of Management w Holandii wygłosił wykład pt. „Sustainability: Yesterday, Today & Tomorrow”. Dzięki niespotykanej pasji i umiejętności przekazywania skomplikowanych treści w intrygujący i przystępny sposób szybko zdołał przykuć uwagę zgromadzonych na wykładzie studentów.
We czwartek 30 września odbyła się konferencja „CSR 2.0” zorganizowana przez Instytut Odpowiedzialnego Biznesu i Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Wskazuje się, że zapotrzebowanie na pracowników-niewolników zgłaszają niejednokrotnie przedsiębiorstwa zachodnie, mające swoje zakłady produkcyjne zlokalizowane w krajach afrykańskich bądź azjatyckich, lub funkcjonujące na zasadzie offshoringu. (…) Należy zwrócić uwagę na problem pracy niewolniczej w kontekście całego łańcucha dostaw danego przedsiębiorstwa. Może się bowiem okazać, że wiele zachodnich przedsiębiorstw wykorzystuje pracę niewolniczą w sposób pośredni, oczekując taniego produktu od swoich dalekowschodnich kooperantów.
IV Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Społeczna odpowiedzialność organizacji. Metodyka, narzędzia, ocena” była najbardziej wszechstronną z dotychczasowych konferencji tego cyklu, co wiąże się z rosnącą popularnością zagadnienia CSR w Polsce.
Praca Holgera Rogalla, przekazywana polskiemu czytelnikowi, jest systematycznym i wielostronnym wprowadzeniem do ekonomii zrównoważonego rozwoju. Dostarcza wiedzę niezbędną do zrozumienia podstaw ekonomicznych, politycznych, prawnych i technicznych nowej szkoły.
Szkoły wykazują niejakie zrozumienie dla przedmiotów w rodzaju „etyki biznesu”. Sęk w tym, że etyka ta niewiele ma wspólnego (poza nazwą) z kształceniem humanistycznym. Jest raczej przedmiotem zawodowym kształcącym umiejętności. (…) Jeśli rozważamy wartość, jaką jest np. uczciwość sama w sobie – jesteśmy na terenie etyki; jeśli roztrząsamy kwestię, czy uczciwość pomaga prowadzić biznes – opuszczamy teren etyki i przechodzimy na teren zarządzania zwanego etyką biznesu.
Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że stan wielu komponentów środowiska się pogarsza, bogactwa naturalne stopniowo się wyczerpują, a różnice w dochodach i poziomie życia między bogatą Północą a biednym Południem wciąż się pogłębiają.
Strategia biznesowa firmy wyznaczana jest przez wiele czynników, m.in. ekonomiczne, polityczne, społeczne, technologiczne, czy środowiskowe. Strategie muszą być nieustannie dopasowywane do zmieniających się struktur i oczekiwań otoczenia, potrzeb nowych klientów.