Artykuły eksperckie

24 lutego 2017

„Zdrowe” firmy

dr Agnieszka Siarkiewicz

Biznes ma do odegrania kluczową rolę w osiąganiu Celów Zrównoważonego Rozwoju ogłoszonych przez Organizację Narodów Zjednoczonych i przyjętych przez blisko 200 krajów, w tym Polskę. Wśród 17, cel 3. dotyczy zapewnienia życia w zdrowiu oraz promowanie dobrobytu dla wszystkich ludzi w każdym wieku. Tak więc, zaangażowanie odpowiedzialnego biznesu w działania prozdrowotne to już nie tyle nice-to-have, a raczej must-have.

21 stycznia 2017

Strategie odpowiedzią na największe wyzwania cywilizacyjne

Monika Walencka, Magdalena Dembińska

W ostatnich kilkunastu latach obserwujemy zmiany, które znacząco wpływają na sposób i warunki prowadzenia biznesu właściwie bez względu na jego skalę. Dzięki intensywnemu rozwojowi nowych technologii oraz digitalizacji niemal każdego aspektu życia, powstają zupełnie nowe sposoby zaspokajania naszych potrzeb jako pracowników, konsumentów czy obywateli. Dotychczasowe, wypróbowane i przynoszące stabilne zyski tradycyjne modele biznesowe i systemy zarządzania przestają się sprawdzać. Czy odpowiedzią na to mogą być właśnie strategie CSR?

13 stycznia 2017

Konsumenci nie gęsi… czyli nadchodzi era SMART Consumers

Marta Karwacka

Od kilku lat rośnie segment konsumentów, którzy mają zwyczajnie dość, którzy są zmęczeni bezmyślnym konsumowaniem i nie chcą ulegać ewidentnej dla nich manipulacji… Sęk w tym, że wiele firm kompletnie stara się tego nie widzieć.

7 stycznia 2017

Zrównoważona orientacja przedsiębiorstwa, czyli jak – nie mając strategii CSR – być firmą odpowiedzialną

Łukasz Makuch

Czy tak naprawdę strategia CSR jest potrzebna? Może to obecna moda? A może jedynie kolejny wizerunkowy krok? CSR, Circular Economy, Shared Value, Sustainability, Sharing Economy i wiele, wiele innych – to koncepcje, filozofie czy może mody, które przeminą? Ciągle słyszymy, iż CSR/zrównoważony biznes musi być wdrażany na poziomie strategicznym. Firmy, które biorą udział w konkursach i rankingach, pytane są o to, czy mają strategię CSR, raport CSR, koordynatora CSR bądź czy „weryfikują dostawców pod kątem zrównoważonego rozwoju” (co na ogół oznacza kwestionariusz, z którym nic następnie się nie dzieje)…

21 grudnia 2016

CSR w farmacji wciąż zostawia duże pole do popisu – wywiad z Justyną Kozerą

Kompleksowe podejście do społecznej i środowiskowej odpowiedzialności wpisane jest w strategię biznesową danej firmy i odnosi się do wszystkich istotnych dla niej kwestii. Jego celem jest nie tylko jej sukces rynkowy, ale też doprowadzenie do rozwiązania ważnych problemów w jej otoczeniu. Tak definiowane CSR możemy postrzegać jako pewien ideał, do którego dążą firmy.

10 grudnia 2016

SDGs a strategie CSR

Karol Krzyczkowski, Agata Gruszecka-Tieśluk

Przyjęte w 2015 roku przez ONZ Cele Zrównoważonego Rozwoju robią niemałe zamieszanie na „rynku CSR”. Dla wielu przedsiębiorstw nowe wytyczne to coś więcej niż uniwersalne cele o globalnym zasięgu czy też bliżej nieokreślone w czasie plany. To ważne elementy ich strategii biznesowej, a co za tym idzie – również strategii CSR.

7 grudnia 2016

Wywiad z Wiolettą Rosołowską, Prezes Zarządu L’ORÉAL Polska

Hasłem L’Oréal jest Sharing Beauty with All (Dzielenie się pięknem ze wszystkimi), jak przekłada się to na Państwa podejście do zrównoważonego rozwoju? Które obszary odpowiedzialnego biznesu są dla Państwa kluczowe? Jak to wygląda na świecie, a jak w Polsce? Czy Państwa strategia zrównoważonego rozwoju odnosi się do SDG, Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ?

2 grudnia 2016

Strategia CSR w Polsce: rozwój czy stagnacja?

Jacek Dymowski

Odpowiedź na pytanie o dojrzałość podejścia strategicznego do społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w Polsce, o to, czy możemy mówić o rozwoju, czy raczej o stagnacji − nie jest oczywista. Problem wydaje się wielowymiarowy, a podejście poszczególnych organizacji do myślenia o społecznej odpowiedzialności jest bardzo zróżnicowane. Należy przede wszystkim określić, co rozumiemy poprzez strategiczne podejście do społecznej odpowiedzialności. Hasła „strategicznego CSR” czy „strategicznej filantropii” stały się dziś wyświechtanymi przez speców od wizerunku sloganami. Są frazesami, które tak naprawdę niewiele już znaczą.

14 listopada 2016

Storytelling – 5 aspektów skutecznej komunikacji CSR

dr Agnieszka Siarkiewicz

Storytelling to nie tylko rozwiązanie na jedną kampanię czy projekt, ale na całą strategię, w tym również strategię społecznej odpowiedzialności biznesu. Dowodzą tego międzynarodowe korporacje, opowiadając o swoim zaangażowaniu społecznym czy środowiskowym.

10 października 2016

Filmowe podsumowanie 10 lat konkursu Raporty Społeczne

Zapraszamy do obejrzenia filmowego podsumowania 10 lat konkursu Raporty Społeczne. Film miał swoja premierę podczas tegorocznej Gali konkursu.  

Typ artykułu

Obszar tematyczny