Artykuły eksperckie

25 maja 2016

To tylko biznes

Jarosław Horodecki

Tekst pierwotnie ukazał się na łamach „My Company Polska”, 1 listopada 2015 roku. W 6. edycji konkursu „Pióro odpowiedzialności” artykuł zdobył wyróżnienie w kategorii „artykuł prasowy – media drukowane”. Uzasadnienie: Za rzetelne i porządkujące ujęcie tematu społecznej odpowiedzialności biznesu, a także przypomnienie tezy, że gwarancją CSR jest strategia zarządzania. Społeczna odpowiedzialność biznesu, czyli CSR, nie jest –…

21 maja 2016

Pracodawcy Lodołamacze 2015 w Pomorskiem

Kazimierz Netka

Istnieją na świecie osoby, firmy, instytucje, angażujące się w rozwiązywanie problemów niepełnosprawnych. Tworząc coraz lepsze warunki pracy i prowadząc dojrzałą politykę personalną stają się symbolem etyki w biznesie. Są wzorem do naśladowania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).

20 maja 2016

Polskie marki brzmią obco

Sylwia Wedziuk

Marketing: Wielu polskim firmom nie zależy na akcentowaniu swojego pochodzenia, które ukrywają również pod obcobrzmiącymi nazwami swoich marek. Jak więc budować patriotyzm konsumencki?

26 maja 2015

Compliance…, czyli co?

Radosław Wywiał

Jest sposób na zapobieganie powstawaniu szkodliwych naruszeń w zakresie prawa antymonopolowego. Można np. w firmie powołać oficera ds. zgodności, który zajmie się problemem.

26 maja 2015

O dialogu z pracownikami „po polsku”

Marzena Winczo-Gasik, Maria Zakrzewski

31 proc. respondentów w sondażu przeprowadzonym przez nas w lutym 2014 r. na reprezentatywnej próbie dorosłych osób pracujących z całej Polski (1008 osób) odpowiedziało, że zatrudniające ich organizacje często monitorują poziom satysfakcji i za­angażowania pracowników za pomocą badań opinii pracowniczej. Nieco mniej, bo 25 proc., respondentów stwierdzało, że prowadzone badania często wpływają na zmianę działań kierownictwa firmy. Oznaczałoby to, że ponad 80 proc. osób biorących udział w ankietach pracowniczych ma poczucie pozostawania w rzeczywistym dialogu z pracodawcą dzięki takiej właśnie formie komunikacji, a mimo to jest ona rzadko stosowana.

25 maja 2015

Pepsi Refresh: przeszłość i przyszłość pewnego złudzenia

Marcin Giełzak

Jestem gotów się założyć, że gdzieś na etapie tworzenia konceptu kampanii Refresh pracownicy Pepsi kręcili głowami mówiąc: “jak to możliwe, że nikt inny tego dotąd nie spróbował?” Kilka miesięcy później każdy z nich znał już odpowiedź na to pytanie.

20 maja 2015

Ile naprawdę kosztował mundial?

Magdalena Krzysztofik

Piłkarskie emocje już się skończyły, ale dokładne liczenie społecznych, ekologicznych i finansowych kosztów Mistrzostw Świata w Brazylii wciąż trwa. Wyniki powinny być przestrogą na przyszłość.

20 maja 2015

CSR nie umarł ale wymaga redefinicji

Paweł Rabiej, Paweł Oksanowicz

Po dekadzie zaawansowanych działań w zakresie odpowiedzialności biznesu przedsiębiorstwa dostrzegają mielizny tradycyjnego pojmowania CSR. Odpowiedzialność społeczna firm spełnia swoją rolę – ale żeby prowadziła do lepszego rozwiązywania problemów społecznych, potrzebna jest zmiana podejścia na bardziej strategiczne.

19 maja 2015

Dobra praca to lekka praca, czyli motywowanie godnościowe

Jacek Babiel

O motywacji, celach i zarządzaniu pracownikami z Andrzejem Blikle rozmawiał Jacek Babiel.

17 maja 2015

Sen o idealnym mieście

Paulina Wilk

W Azji i Afryce powstają urbanistyczne laboratoria przyszłości, sterowane przez inteligentne systemy. Technologicznym wizjom zagrażamy jedynie my – niedoskonali ludzie.

Typ artykułu

Obszar tematyczny