Artykuły eksperckie

25 czerwca 2015

Dlaczego najnowsza encyklika papieska jest ważna dla społecznej odpowiedzialności? – Komentarz Agaty Rudnickiej

Agata Rudnicka

Opublikowana przed kilkoma dniami encyklika LAUDATO SI’ nie tylko dlatego jest tak istotna, że napisał ją Papież, osoba duchowna dając ważny wkład z dyskurs społeczny, czy że zwraca uwagę na kwestie związane z problemami środowiskowymi, bo dokumentów o podobnej tematyce powstało już wiele jak chociażby Raport Nasza Wspólna Przyszłość w 1987. Dokument jest też ważny z innego powodu: jego potencjalna siła oddziaływania jest bardzo duża, ze względu na rzeszę adresatów, do których jest kierowany. Odwołuje się do istotnych zagadnień związanych z ochroną środowiska oraz próbuje w bezpośredni sposób wskazać przyczyny dla dziejących się obecnie problemów na tle środowiskowym. Znajdziemy w nim nawołanie do głębszej refleksji nad problemem, który dotyczy społeczności światowej: „Potrzebujemy konfrontacji, która nas wszystkich połączy, ponieważ wyzwanie ekologiczne i jego ludzkie korzenie dotyczą i dotykają nas wszystkich.”

15 czerwca 2015

Wpływ upowszechniania zrównoważonych zamówień publicznych na biznes

Przemysław Oczyp

Pod koniec 2014 roku weszła w życie nowelizacja ustawy Prawo zamówień publicznych, która zawiera szereg rozwiązań i zaleceń dotyczących stosowania zrównoważonych zamówień publicznych. Wymogi stosowania zielonych i społecznych kryteriów zamówień, które dotyczą administracji publicznej, przekładają się znacząco na rynek.

25 maja 2015

Pepsi Refresh: przeszłość i przyszłość pewnego złudzenia

Marcin Giełzak

Jestem gotów się założyć, że gdzieś na etapie tworzenia konceptu kampanii Refresh pracownicy Pepsi kręcili głowami mówiąc: “jak to możliwe, że nikt inny tego dotąd nie spróbował?” Kilka miesięcy później każdy z nich znał już odpowiedź na to pytanie.

8 maja 2015

Bohaterowie, zarówno w świecie nauki jak i idei, są najważniejsi – rozmowa z Łukaszem Żrodowskim, młodym polskim naukowcem

Piotr Domański

Łukasz Żrodowski jest ambasadorem Konkursu „Bohaterowie przyszłości” organizowanego przez BASF Polska. O swojej badawczej pasji (i pracy) i tworzeniu odpowiednich warunków dla rozwoju nauki rozmawiał z Piotrem Domańskim z Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

8 kwietnia 2015

Polski CSR wyrósł z filantropii i wolontariatu – wywiad z Pawłem Łukasiakiem, prezesem Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce

Piotr Domański

Wywiad z prezesem Akademii Rozwoju Filantropi w Polsce przeprowadził Piotr Domański z Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Okazją do rozmowy jest trwający konkurs „Dobroczyńca Roku 2015”, wraz z głosowaniem internautów trwającym do 13 kwietnia.

10 lutego 2015

Partnerstwa międzysektorowe motorem napędowym CSR

Marcin Grzybek

Tworzenie partnerstw międzysektorowych jest skutecznym narzędziem realizacji celów związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, ale jest to narzędzie dość skomplikowane w użyciu. Mamy jednak w Polsce świetne przykłady na to, że taka współpraca może przynosić wymierne korzyści wszystkim zaangażowanym stronom.

9 października 2014

Santander Universidades oczami Banku Zachodniego WBK

Wywiad z Michałem Kuczmierowskim, dyrektor Santander Universidades w Polsce, Bank Zachodni WBK

9 października 2014

Santander Universidades oczami środowiska akademickiego

Santander Universidades to globalna sieć współpracy uczelni i firm z całego świata, która umożliwia realizację wielu ciekawych, innowacyjnych projektów, budowanie relacji międzynarodowych, uczenie się od siebie nawzajem, dyskusję o ważnych problemach, z którymi musi się zmagać ludzkość w XXI wieku, a także reformę programów nauczania.

7 października 2014

W kierunku CSR 3.0 – debata

O tym, jakie miejsce zajmował odpowiedzialny biznes 25 lat temu oraz, jakie wyzwania stoją obecnie przed koncepcją CSR, rozmawiali uczestnicy debaty organizowanej przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Warsaw Press.

11 sierpnia 2014

Najważniejsze jest innowacyjne myślenie i ciągłe szukanie udoskonaleń, także w filantropii – wywiad z Perem Heggenesem, dyrektorem generalnym IKEA Foundation

Agnieszka Abec

Założenia zrównoważonego rozwoju w IKEA realizowane są na dwóch płaszczyznachjednocześnie. Z jednej strony, zasady społecznej odpowiedzialności to integralna część strategii biznesowej firmy, z drugiej – dochody ze sprzedaży zasilają działalność jednej z największych fundacji dobroczynnych na świecie. O tym, jak role lidera w biznesie i filantropii uzupełniają się nawzajem, z Perem Heggenesem, dyrektorem generalnym IKEA Foundation rozmawiała Agnieszka Abec z Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Typ artykułu

Obszar tematyczny