Artykuły eksperckie

10 października 2012

Zdrowe odżywianie – czy jest możliwe?

26 września w Warszawie odbyła się debata z cyklu Rozmowy o odpowiedzialnym biznesie pt. „Zdrowe odżywianie – czy jest możliwe?”. W debacie wzięli udział eksperci ds. żywienia, dyrektor warszawskiej szkoły podstawowej oraz przedstawiciel branży spożywczej.

13 sierpnia 2012

Zielona marchewka

Piotr Ślusarski

Jak klienci mogą zmusić firmy do ekologicznego zaangażowania? Motywując je zakupami, zamiast – jak dotychczas – bojkotować.

25 czerwca 2012

Działania i wybory konsumentów jako determinant marketingu ekologicznego

Edyta Grzegory

Kształtująca się na przestrzeni lat koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu coraz częściej znajduje odzwierciedlenie w działaniach firm. Ponieważ marketing społeczny uwzględnia potrzeby całego społeczeństwa, których istotną część stanowią kwestie związane z ochroną środowiska, może on przybrać formę marketingu odpowiedzialnego ekologicznie (zielonego, środowiskowego, ekologicznego, ekomarketingu).

29 listopada 2011

Odpowiedzialny marketing oczami menedżerów

Natalia Ćwik

Czy są firmy, które robią doskonałą robotę, zaspokajając pragnienia konsumentów i działając w najlepszym interesie klientów i społeczeństwa? Na to pytanie próbowaliśmy poniekąd odpowiedzieć pytając o kwestie marketingu osoby bezpośrednio się nim zajmujące w dużych i średnich polskich przedsiębiorstwach. Bardziej niż odpowiedzieć nawet, dążyliśmy do tego, aby sprawdzić na ile kwestie etyki i społecznej odpowiedzialności obecne są w ich myśleniu i działaniu, w jaki sposób je definiują i czy „wierzą” w to, że marketing może być odpowiedzialny.

25 sierpnia 2010

„Młodzi konsumenci o CSR” – komentarz Małgorzaty Niepokulczyckiej

Małgorzata Niepokulczycka

Przypominanie o tym, że młodzież jest przyszłością narodu czy też starej prawdy zawartej w powiedzeniu: „Czym skorupka za młodu…” lub „ Czego Jaś się nie nauczył…” w przypadku zjawiska określanego jako społeczna odpowiedzialność biznesu ma, wbrew pozorom, głęboki sens. Jeżeli traktujemy społeczną odpowiedzialność biznesu poważnie, jako wyznacznik nowych trendów ekonomicznych i społecznych, zrozumienie i akceptacja…

8 marca 2010

Dzieci w sieci, czyli zaangażowanie społeczne firm sektora ICT

Internet, zresztą jak każde medium, otwiera przed użytkownikami ogromne możliwości. Z tymi możliwościami wiąże się niestety także pewne ryzyko, którego sami użytkownicy nie są świadomi – tym bardziej, jeśli użytkownikiem jest dziecko.

15 listopada 2009

Młodzi konsumenci o CSR – prezentacja wyników badania

Natalia Ćwik

Badanie „Młodzi konsumenci o CSR”, przeprowadzone w październiku 2009 r. przez firmę badawczą Gemius SA we współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu, dotyczy postaw i świadomości młodych polskich konsumentów w odniesieniu do społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw.

21 stycznia 2009

Zrównoważony rozwój a marketing

Justyna Szumniak

Firmy są elementami złożonego globalnego systemu, do którego muszą się dostosować i który jednocześnie mogą kształtować. Zmieniające się otoczenie przynosi wszystkim uczestnikom życia społeczno-gospodarczego zarówno nowe szanse jak i zagrożenia.

Typ artykułu

Obszar tematyczny