Artykuły eksperckie

21 stycznia 2009

Corporate Social Responsibility w Niemczech

Wojciech Rośkiewicz

To, że Niemcy zaliczają się do ścisłej światowej czołówki państw najbardziej rozwiniętych pod względem gospodarczym jest w świecie rzeczą tak powszechnie znaną jak klasa niemieckiej reprezentacji piłkarskiej, która za każdym razem przy okazji organizacji Mistrzostw Świata i Europy w Piłce Nożnej jest postrzegana jako faworyt do odegrania kluczowej roli w rozgrywkach.

21 stycznia 2009

Relacja ze spotkania z dr Mikołajem Budzanowskim na temat: „Zmiany klimatyczne jako wyzwanie dla biznesu”

Iwona Kuraszko

Forum Odpowiedzialnego Biznesu zorganizowało dla swoich Partnerów spotkanie z doktorem Mikołajem Budzanowskim, Dyrektorem Departamentu Zmian Klimatu i Zrównoważonego Rozwoju w Ministerstwie Środowiska 27 sierpnia 2008 roku.

28 października 2008

Świadomość Ekologiczna Polskich Internautów

Agata Gruszecka-Tieśluk

Znaczna część polskich internautów martwi się stanem środowiska naturalnego oraz zdaje sobie sprawę z tego, że działania każdego z nas mają bardzo duży wpływ na stan przyrody – wynika z badania gemiusAdHoc, przeprowadzonego dla Forum Odpowiedzialnego Biznesu przez firmę Gemius S.A. we wrześniu 2008 r. Raport z badania został przedstawiony na konferencji „Zrównoważony rozwój”, która odbyła się w dniach 28-29 października w ramach Forum Odpowiedzialnego Biznesu 2008.

8 maja 2008

Global Reporting Initiative – czyli trochę o raportowaniu społecznym

Katarzyna Klimkiewicz

Zadaniem GRI jest rozpowszechnianie na całym świecie wytycznych dotyczących tzw. Sustainability Reports, czyli raportów odnoszących się do zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw, rządów i organizacji pozarządowych. Głównym celem GRI jest stworzenie międzynarodowych standardów raportowania dobrowolnie wykorzystywanych w sprawozdawczości w zakresie sfery ekonomicznej, środowiskowej i socjalnej. Inicjatywa ta ma również na celu wspieranie przejrzystości w działalności gospodarczej poprzez podnoszenie jakości raportów.

10 listopada 2007

CSR – terra incognita wśród polskich studentów kierunków ekonomicznych?

Polscy studenci nauk ekonomicznych w większości nie znają koncepcji CSR – wynika z badania przeprowadzonego przez Studenckie Koło Naukowe Zrównoważonego Rozwoju „oikos” ze Szkoły Głównej Handlowej we współpracy z Ligą Odpowiedzialnego Biznesu.

Typ artykułu

Obszar tematyczny