Artykuły eksperckie

24 sierpnia 2010

Etyczny wymiar dialogu z interesariuszami

Albert Löhr

Interesujący jest fakt, że tzw. teoria interesariuszy od początku mogła być dwojako interpretowana – jako strategiczno-techniczne bądź jako etyczno-polityczne podejście do zarządzania. W pierwszym rozumieniu próbowano uwzględnić intencje interesariuszy (np. klientów) w ramach decyzji podejmowanych w przedsiębiorstwie o tyle, o ile były one użyteczne w kontekście strategicznego pozycjonowania przedsiębiorstwa. W drugim podejściu chodziło o etyczne uwzględnienie różnych osób, na które przedsiębiorstwo oddziaływuje w wyniku swoich działań, bez względu na to, czy wiązało się to dla przedsiębiorstwa z jakąś korzyścią czy nie.

24 sierpnia 2010

Nowe trendy w angażowaniu interesariuszy, czyli panele interesariuszy w praktyce

Liliana Anam

Podejście do zarządzania firmą oparte na zasadach społecznej odpowiedzialności biznesu wyróżnia zaangażowanie interesariuszy i włączanie ich do codziennego kierowania organizacją. Wraz z ewaluacją koncepcji corporate social responsibility  rozwijały się formy angażowania interesariuszy, od prostych badań ankietowych, przez współpracę z partnerami społecznymi, po sformalizowany proces dialogu społecznego według standardu AA1000.

24 sierpnia 2010

Odpowiedzialny łańcuch dostaw

Natalia Ćwik

Dostawcy to interesariusze, którzy najrzadziej stają się bohaterami dobrych praktyk, jakimi chwalą się polskie firmy, a komunikacja na ten temat wydaje się jeszcze niewystarczająca. Tymczasem jest to jeden z najważniejszych i najbardziej newralgicznych obszarów działania przedsiębiorstw – obszarów, które w coraz większym stopniu stają się obiektem zainteresowania konsumentów, organizacji strażniczych oraz globalnych kontrahentów.

24 sierpnia 2010

Rozmowy o odpowiedzialnym biznesie: dialog z interesariuszami

6 marca odbyło się spotkanie z cyklu „Rozmowy o odpowiedzialnym biznesie”; tym razem dotyczyło „Dialogu z interesariuszami”. W spotkaniu uczestniczyli Marek Kosycarz, dyrektor ds. korporacyjnych British American Tobacco, Marek Borowski z Federacji Polskich Banków Żywności, Franciszek Bobrowski z Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych, i Kamil Wyszkowski z Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP).

24 sierpnia 2010

Dialog z interesariuszami – czy to jest w ogóle możliwe?

Iwona Kuraszko

Każda firma, bez względu na rozmiar, sektor i branżę, operująca w różnych środowiskach, musi nieustannie szukać sposobu na budowanie relacji z jej interesariuszami, od których zależy ekonomicznie lub społecznie. Interesariusza wiąże z organizacją jakiś ‘interes’, pośredni lub bezpośredni, aktywny lub pasywny, uświadomiony lub nieuświadomiony, uznany lub nieuznany, bliski lub odległy w czasie.

23 sierpnia 2010

Czy kryzys finansowy pomoże określić czym jest prawdziwy odpowiedzialny biznes?

Zapraszamy do zapoznania się z relacją z debaty „Czy kryzys finansowy pomoże określić czym jest prawdziwy odpowiedzialny biznes?”, która towarzyszyła ogłoszeniu Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2008,Dobre praktyki”, 31 marca 2009r.

23 sierpnia 2010

Skąd się wzięła i czym jest „odpowiedzialność”?

Iwona Kuraszko

Uczestnicząc w rozmaitych konferencjach na temat społecznej odpowiedzialności biznesu (obojętne czy są to te biznesowe, naukowe, czy pozarządowe), najczęściej można spotkać się z powielaną bez końca definicją Komisji Europejskiej z 2001 roku.

20 sierpnia 2010

Od społecznej odpowiedzialności biznesu do biznesu zrównoważonego

Odpowiedzialni decydenci zwracają uwagę, że zrównoważony rozwój jest prawdopodobnie największym wyzwaniem jakie kiedykolwiek stanęło przed ludzkością.

20 sierpnia 2010

84% finansistów uważa zasady odpowiedzialnego biznesu za niezwykle istotne…

Jak firmy zarządzają swoimi ‘etycznymi wynikami’ i jakie ma to znaczenie dla ogólnego obszaru finansów?

20 sierpnia 2010

Nowe możliwości biznesowe na rynkach najniższego poziomu globalnej piramidy ekonomicznej

Coraz częściej słyszymy, że dominującym obszarem działalności wielu korporacji są hiperkonkurencyjne rynki, gdzie wszystko zostało już odkryte i zagospodarowane, a o każdy procent udziału toczy się wręcz krwawa walka.

Typ artykułu

Obszar tematyczny