Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Strategia biznesowa firmy wyznaczana jest przez wiele czynników, m.in. ekonomiczne, polityczne, społeczne, technologiczne, czy środowiskowe. Strategie muszą być nieustannie dopasowywane do zmieniających się struktur i oczekiwań otoczenia, potrzeb nowych klientów.
Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że stan wielu komponentów środowiska się pogarsza, bogactwa naturalne stopniowo się wyczerpują, a różnice w dochodach i poziomie życia między bogatą Północą a biednym Południem wciąż się pogłębiają.
W czasach, gdy coraz bardziej zwraca się uwagę na rozwój kapitału społecznego, zasady odpowiedzialności w stosunku do pracowników są kluczowym czynnikiem. Dobre warunki pracy i przyjazna atmosfera pomiędzy pracownikami bezpośrednio wpływają na kreatywność, skuteczność i lojalność pracowników.
Przypominanie o tym, że młodzież jest przyszłością narodu czy też starej prawdy zawartej w powiedzeniu: „Czym skorupka za młodu…” lub „ Czego Jaś się nie nauczył…” w przypadku zjawiska określanego jako społeczna odpowiedzialność biznesu ma, wbrew pozorom, głęboki sens. Jeżeli traktujemy społeczną odpowiedzialność biznesu poważnie, jako wyznacznik nowych trendów ekonomicznych i społecznych, zrozumienie i akceptacja…
Czy CSR powinien być bardziej rozumiany jako proces, gdzie wartości indywidualne każdego menedżera, a raczej każdego pracownika nieustannie zderzane są z wartościami korporacyjnymi i rzeczywistością biznesową?
Społeczny i ekologiczny wymiar decyzji konsumenckich, jeszcze niedawno niemal w Polsce niedostrzegany, powoli zaczyna być elementem publicznej debaty. Coraz więcej instytucji angażuje się w kampanie promujące postawy ekologiczne, ale do publicznej świadomości zaczynają przebijać się także kwestie społeczne, związane np. z łamaniem praw pracowniczych czy wyzyskiem producentów z krajów globalnego Południa.
Czy można stwierdzić, iż przedsiębiorstwa działające w myśl zasad społecznej odpowiedzialności biznesu, wpływają w ten sposób na poprawę własnego wizerunku? Czy w ogóle CSR wpływa na wybór przyszłego pracodawcy?
Zjawisko greenwashing spotyka się z coraz większą krytyką organizacji pozarządowych, administracji oraz konsumentów oraz skutkuje spadkiem zaufania do proekologicznych działań biznesu. Dlaczego więc producenci ryzykują zaufanie klientów i reputację, uznając, że tzw. „zielone kłamstwo” im się opłaca?
Na pierwszy rzut oka widać, że młodzi ludzie lokują ideę CSR w dosyć przyjaznym kontekście. Nawet jeśli nie wiedzą co to jest biznes społecznie odpowiedzialny, to odczytują go jako działania o szerszym horyzoncie, motywowane nie tylko doraźną chęcią poprawy wizerunku. Zwraca uwagę fakt, że duża część młodych ludzi chce się więcej dowiedzieć o CSR. Z…
Każda firma, bez względu na rozmiar, sektor i branżę, operująca w różnych środowiskach, musi nieustannie szukać sposobu na budowanie relacji z jej interesariuszami, od których zależy ekonomicznie lub społecznie. Interesariusza wiąże z organizacją jakiś ‘interes’, pośredni lub bezpośredni, aktywny lub pasywny, uświadomiony lub nieuświadomiony, uznany lub nieuznany, bliski lub odległy w czasie.