Artykuły eksperckie

27 sierpnia 2010

Dlaczego tak trudno porozumieć się menedżerom z interesariuszami?

Iwona Kuraszko

Strategia biznesowa firmy wyznaczana jest przez wiele czynników, m.in. ekonomiczne, polityczne, społeczne, technologiczne, czy środowiskowe. Strategie muszą być nieustannie dopasowywane do zmieniających się struktur i oczekiwań otoczenia, potrzeb nowych klientów.

27 sierpnia 2010

Społeczny partner dla odpowiedzialnego biznesu

Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że stan wielu komponentów środowiska się pogarsza, bogactwa naturalne stopniowo się wyczerpują, a różnice w dochodach i poziomie życia między bogatą Północą a biednym Południem wciąż się pogłębiają.

26 sierpnia 2010

Zrównoważony rozwój a kapitał ludzki

Iwona Kuraszko

W czasach, gdy coraz bardziej zwraca się uwagę na rozwój kapitału społecznego, zasady odpowiedzialności w stosunku do pracowników są kluczowym czynnikiem. Dobre warunki pracy i przyjazna atmosfera pomiędzy pracownikami bezpośrednio wpływają na kreatywność, skuteczność i lojalność pracowników.

25 sierpnia 2010

„Młodzi konsumenci o CSR” – komentarz Małgorzaty Niepokulczyckiej

Małgorzata Niepokulczycka

Przypominanie o tym, że młodzież jest przyszłością narodu czy też starej prawdy zawartej w powiedzeniu: „Czym skorupka za młodu…” lub „ Czego Jaś się nie nauczył…” w przypadku zjawiska określanego jako społeczna odpowiedzialność biznesu ma, wbrew pozorom, głęboki sens. Jeżeli traktujemy społeczną odpowiedzialność biznesu poważnie, jako wyznacznik nowych trendów ekonomicznych i społecznych, zrozumienie i akceptacja…

25 sierpnia 2010

CSR w Europie Środkowo – Wschodniej

Iwona Kuraszko

Czy CSR powinien być bardziej rozumiany jako proces, gdzie wartości indywidualne każdego menedżera, a raczej każdego pracownika nieustannie zderzane są z wartościami korporacyjnymi i rzeczywistością biznesową?

25 sierpnia 2010

Nie tylko zielone! Wszystkie kolory zamówień publicznych czyli konsumenci instytucjonalni i zrównoważony rozwój

Anna Rok

Społeczny i ekologiczny wymiar decyzji konsumenckich, jeszcze niedawno niemal w Polsce niedostrzegany, powoli zaczyna być elementem publicznej debaty. Coraz więcej instytucji angażuje się w kampanie promujące postawy ekologiczne, ale do publicznej świadomości zaczynają przebijać się także kwestie społeczne, związane np. z łamaniem praw pracowniczych czy wyzyskiem producentów z krajów globalnego Południa.

25 sierpnia 2010

CSR a Employer Branding

Czy można stwierdzić, iż przedsiębiorstwa działające w myśl zasad społecznej odpowiedzialności biznesu, wpływają w ten sposób na poprawę własnego wizerunku? Czy w ogóle CSR wpływa na wybór przyszłego pracodawcy?

25 sierpnia 2010

Greenwashing a świadomość ekologiczna konsumentów

Zjawisko greenwashing spotyka się z coraz większą krytyką organizacji pozarządowych, administracji oraz konsumentów oraz skutkuje spadkiem zaufania do proekologicznych działań biznesu. Dlaczego więc producenci ryzykują zaufanie klientów i reputację, uznając, że tzw. „zielone kłamstwo” im się opłaca?

25 sierpnia 2010

„Młodzi konsumenci o CSR” – komentarz Marcina Sińczucha

Marcin Sińczuch

Na pierwszy rzut oka widać, że młodzi ludzie lokują ideę CSR w dosyć przyjaznym kontekście. Nawet jeśli nie wiedzą co to jest biznes społecznie odpowiedzialny, to odczytują go jako działania o szerszym horyzoncie, motywowane nie tylko doraźną chęcią poprawy wizerunku. Zwraca uwagę fakt, że duża część młodych ludzi chce się więcej dowiedzieć o CSR. Z…

24 sierpnia 2010

Dialog z interesariuszami – czy to jest w ogóle możliwe?

Iwona Kuraszko

Każda firma, bez względu na rozmiar, sektor i branżę, operująca w różnych środowiskach, musi nieustannie szukać sposobu na budowanie relacji z jej interesariuszami, od których zależy ekonomicznie lub społecznie. Interesariusza wiąże z organizacją jakiś ‘interes’, pośredni lub bezpośredni, aktywny lub pasywny, uświadomiony lub nieuświadomiony, uznany lub nieuznany, bliski lub odległy w czasie.

Typ artykułu

Obszar tematyczny