Artykuły eksperckie

26 stycznia 2018

Trendy i innowacje w wolontariacie pracowniczym

Karol Krzyczkowski

Pod koniec 2017 roku Hiszpańska organizacja Voluntare wydała raport próbujący określić w jakich kierunkach rozwija się globalnie wolontariat pracowniczy. Raport składa się z dwóch części bazujących na dwóch źródłach informacji. Pierwsza część jest wynikiem ankiety wypełnionej przez 14 autorytetów w dziedzinie wolontariatu pracowniczego. W drugiej części na podstawie dostępnych badań i analiz autorzy starali się określić trendy w rozwoju wolontariatu pracowniczego na najbliższe 10 lat.

5 stycznia 2018

Odpowiedzialność dla obywateli – komentarz do artykułu „Odpowiedzialność dla dorosłych”

Marzena Strzelczak

Społeczna odpowiedzialność biznesu branży porno wydaje się wyjątkowo jaskrawym oksymoronem, jednak jest wiele przykładów wspierania szlachetnych celów funduszami zdobytymi w mało etyczny sposób. I to nawet bez  odwoływania  do narkobiznesu, handlu bronią czy pornografii.

13 grudnia 2017

SDG – wyzwanie dla każdego z nas

Marzena Strzelczak

We wrześniu minęły dwa lata od czasu kiedy ogłoszono 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju – uniwersalną strategię na rzecz lepszego świata. Lepszego dla każdego z nas. Bez głodu i ubóstwa, z lepszą jakością życia dzięki poprawie ochrony zdrowia, dobrej edukacji i wyrównaniu szans płci.

9 grudnia 2017

Wolontariat pracowniczy – badania i wyzwania w interpretacji badań

Wolontariat pracowniczy rozwija się w Polsce na kilka sposobów. Z corocznego raportu “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”[1] można wskazać rosnącą skalę zaangażowania wolontariuszy, ich liczbę oraz nowe podmioty wdrażające tę formę zaangażowania społecznego. Jaki więc wygląda wolontariat pracowniczy według dostępnych badań i czy na pewno dane statystyczne pokazują wszystko to, co powinniśmy o nim…

2 grudnia 2017

Polskie firmy są coraz bardziej odpowiedzialne

Różnorodność praktyk z zakresu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw powoduje, że trudno jest jednoznacznie wskazać, które z nich to zaznaczenie rodzącego się trendu, a które to tylko chwilowa moda i chęć wyróżnienia się. Artykuł Agnieszki Siarkiewicz, pierwotnie ukazał się w specjalnym wydaniu Harvard Business Review Polska, który jest dostępny bezpłatnie na stronie wydawnictwa. Odpowiedzialność społeczna biznesu to złożona i kompleksowa koncepcja zarządzania….

10 listopada 2017

Biznes we współpracy

Tak brzmi hasło nadchodzących, 7. Targów CSR. Rozumiemy je dwojako. Z jednej strony chcemy pokazywać biznes, który jest otwarty na współpracę. Wspólne przedsięwzięcia, tworzenie partnerstw, otwarcie się na potrzeby, pomysły i propozycje zgłaszane przez otoczenie to esencja społecznej odpowiedzialności. Z drugiej strony jesteśmy przekonani, że współpraca to dobry biznes, który pozwala na prawdziwie zrównoważony rozwój…

18 października 2017

Otwarcie na różnorodność sprzyja budowaniu kapitału społecznego

W sierpniu 2017 roku zostało przeprowadzone badanie „Problemy i wyzwania w organizacjach – znaczenie kapitału społecznego”, zrealizowane we współpracy Komitetu Dialogu Społecznego KIG, Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz House of Skills. W badaniu, z którego raport dostępny jest w naszej Bazie wiedzy o CSR, znalazł się między innymi komentarz przygotowany przez dyrektorkę Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Marzenę…

11 sierpnia 2017

Logistyczne centrum odpowiedzialności – CSR w branży logistycznej

, Agnieszka Kłopotowska

Działania z zakresu CSR – społecznej odpowiedzialności biznesu – jeszcze parę lat temu w Polsce przypisywane dużym firmom i korporacjom,  często też mylnie kojarzone przede wszystkim z działalnością filantropijną organizacji, stają się coraz bardziej dojrzałe. W wydanym w marcu 2017 roku przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu jubileuszowym 15. Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” znalazły się opisy ponad 800 działań z zakresu CSR, realizowanych przez 180 organizacji. Firm z branży logistycznej na tej liście wciąż jest niewiele, chociaż praktyk z zakresu logistyki i transportu przybywa.

28 lipca 2017

7 życzeń, czyli czego naprawdę oczekują czytelnicy raportów społecznych

Marcin Grzybek, Ewa Albińska

Pytanie do kogo kierowany jest raport społeczny jest podobne do pytania, co było najpierw: jajko czy kura. Każdą odpowiedź można uzasadnić, niemal każda wydaje się sensowna, ale po chwili zaczynamy ją podważać. I podobnie jest z takimi raportami. Po co są? Dla kogo? Kto przez to przebrnie? Kto w ogóle o tym słyszał? I pytania te same, ale od strony firmy: po co je tworzyć? Do kogo kierować przede wszystkim? Czy język nie jest zbyt hermetyczny? Jak go promować i dotrzeć do potencjalnych czytelników?

12 czerwca 2017

Zarządzanie i komunikowanie działań CSR – ekspercki komentarz Marzeny Strzelczak

Dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Marzena Strzelczak przygotowała komentarz ekspercki do wyników 2. edycji barometru Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej. Forum Odpowiedzialnego Biznesu było partnerem merytorycznym badania, które ukazało się 6 czerwca.

Typ artykułu

Obszar tematyczny