Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Społeczna odpowiedzialność biznesu nie może sprowadzać się do jednorazowego eventu reklamowanego na billboardach. To musi być filozofia działania firmy.
*** Społeczna odpowiedzialność biznesu nie może sprowadzać się do jednorazowego eventu reklamowanego na billboardach. To musi być filozofia działania firmy.
Zdążyliśmy się już przyzwyczaić do myśli, że benefity są ważną częścią wynagrodzenia. Szkolenia, opieka zdrowotna, karnety sportowe – wszystko to firmy oferują swoim pracownikom z różnych względów. Czasem stanowią one tańszy odpowiednik płacy brutto, innym razem jest to forma inwestycji w pracownika.
Polskie społeczeństwo a odpowiedzialny biznes Badanie „Obecność tolerancji dla różnorodności w społeczeństwie polskim 2017 roku”, zrealizowane na ogólnopolskiej próbie 1 tys. respondentów, dotyczyło postaw wobec różnorodności w pracy, życiu prywatnym oraz otoczeniu społecznym. Zdecydowana większość respondentów jest otwarta na pracę w różnorodnych zespołach – 93% deklaruje zadowolenie lub neutralność (odpowiedź „nie ma to dla mnie…
Wielu przedsiębiorców jest świadomych tego, jak istotne jest przestrzeganie standardów praw człowieka oraz standardów etyki dla rozwoju ich firm. Jednak wysokie koszty realizacji tych standardów skłaniają ich do stosowania półśrodków. Czasami zamiast inwestować czas i pieniądze w rozwój zasad, przedsiębiorcy wolą przeznaczać środki na działalność charytatywną i tylko w ten sposób budować wizerunek firmy społecznie odpowiedzialnej. Dobre praktyki, coraz częściej wdrażane w wielu przedsiębiorstwach, pokazują jednak, że warto inwestować bezpośrednio w ochronę praw człowieka w ramach struktury organizacyjnej własnej firmy. To prawa człowieka stanowią doskonały punkt odniesienia dla działań przedsiębiorcy, któremu zależy na prowadzeniu biznesu w sposób odpowiedzialny, w oparciu o konkretne wartości wynikające z Konstytucji.
Pod koniec 2017 roku Hiszpańska organizacja Voluntare wydała raport próbujący określić w jakich kierunkach rozwija się globalnie wolontariat pracowniczy. Raport składa się z dwóch części bazujących na dwóch źródłach informacji. Pierwsza część jest wynikiem ankiety wypełnionej przez 14 autorytetów w dziedzinie wolontariatu pracowniczego. W drugiej części na podstawie dostępnych badań i analiz autorzy starali się określić trendy w rozwoju wolontariatu pracowniczego na najbliższe 10 lat.
Społeczna odpowiedzialność biznesu branży porno wydaje się wyjątkowo jaskrawym oksymoronem, jednak jest wiele przykładów wspierania szlachetnych celów funduszami zdobytymi w mało etyczny sposób. I to nawet bez odwoływania do narkobiznesu, handlu bronią czy pornografii.
We wrześniu minęły dwa lata od czasu kiedy ogłoszono 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju – uniwersalną strategię na rzecz lepszego świata. Lepszego dla każdego z nas. Bez głodu i ubóstwa, z lepszą jakością życia dzięki poprawie ochrony zdrowia, dobrej edukacji i wyrównaniu szans płci.
Święta to czas prezentów. Nie tylko tych tradycyjnie dawanych i otrzymywanych w gronie rodzinnym, czy wśród znajomych. Prezenty świąteczne to także ważny z marketingowego punktu widzenia sposób na podtrzymanie i zaznaczenie wyjątkowości relacji z kluczowymi klientami, dostawcami i kontrahentami. Jest kilka sposobów na to, żeby rozsyłane prezenty nie stanowiły tylko wykonania budżetu marketingowego ku uciesze agencji reklamowych i ich podwykonawców nadrukowujących nasze logo na kolejnym ołówku, kubku, kalendarzu, długopisie, planerze, notatniku, czy lnianej torbie. Prezent świąteczny może być odpowiedzialny.
We wtorek 7 lutego w redakcji Pulsu Biznesu odbyła się debata z udziałem przedstawicieli biznesu, administracji i organizacji pozarządowych, poświęcona mądrej i skutecznej współpracy tych trzech podmiotów. Z ramienia Forum Odpowiedzialnego Biznesu w spotkaniu wzięła udział prezeska FOB Mirella Panek Owsiańska.
Kompleksowe podejście do społecznej i środowiskowej odpowiedzialności wpisane jest w strategię biznesową danej firmy i odnosi się do wszystkich istotnych dla niej kwestii. Jego celem jest nie tylko jej sukces rynkowy, ale też doprowadzenie do rozwiązania ważnych problemów w jej otoczeniu. Tak definiowane CSR możemy postrzegać jako pewien ideał, do którego dążą firmy.