Artykuły eksperckie

22 kwietnia 2018

Współpraca dla zrównoważonego rozwoju

Dominika Bettman

We współczesnej gospodarce wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, także w zakresie zrównoważonego rozwoju, wymaga współpracy pomiędzy różnymi podmiotami. Firmy stają oko w oko ze złożonymi wyzwaniami społecznymi i środowiskowymi, realizując swoje działania. Droga bywa kręta i trudna, podróż w pojedynkę może być uciążliwa. Dlatego korzystne jest czerpanie wiedzy z zasobów organizacji i instytucji. Kluczem do sukcesu jest współpraca i wspólny język biznesu.

26 stycznia 2018

Trendy i innowacje w wolontariacie pracowniczym

Karol Krzyczkowski

Pod koniec 2017 roku Hiszpańska organizacja Voluntare wydała raport próbujący określić w jakich kierunkach rozwija się globalnie wolontariat pracowniczy. Raport składa się z dwóch części bazujących na dwóch źródłach informacji. Pierwsza część jest wynikiem ankiety wypełnionej przez 14 autorytetów w dziedzinie wolontariatu pracowniczego. W drugiej części na podstawie dostępnych badań i analiz autorzy starali się określić trendy w rozwoju wolontariatu pracowniczego na najbliższe 10 lat.

5 stycznia 2018

Odpowiedzialność dla obywateli – komentarz do artykułu „Odpowiedzialność dla dorosłych”

Marzena Strzelczak

Społeczna odpowiedzialność biznesu branży porno wydaje się wyjątkowo jaskrawym oksymoronem, jednak jest wiele przykładów wspierania szlachetnych celów funduszami zdobytymi w mało etyczny sposób. I to nawet bez  odwoływania  do narkobiznesu, handlu bronią czy pornografii.

18 października 2017

Otwarcie na różnorodność sprzyja budowaniu kapitału społecznego

W sierpniu 2017 roku zostało przeprowadzone badanie „Problemy i wyzwania w organizacjach – znaczenie kapitału społecznego”, zrealizowane we współpracy Komitetu Dialogu Społecznego KIG, Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz House of Skills. W badaniu, z którego raport dostępny jest w naszej Bazie wiedzy o CSR, znalazł się między innymi komentarz przygotowany przez dyrektorkę Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Marzenę…

11 sierpnia 2017

Logistyczne centrum odpowiedzialności – CSR w branży logistycznej

, Agnieszka Kłopotowska

Działania z zakresu CSR – społecznej odpowiedzialności biznesu – jeszcze parę lat temu w Polsce przypisywane dużym firmom i korporacjom,  często też mylnie kojarzone przede wszystkim z działalnością filantropijną organizacji, stają się coraz bardziej dojrzałe. W wydanym w marcu 2017 roku przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu jubileuszowym 15. Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” znalazły się opisy ponad 800 działań z zakresu CSR, realizowanych przez 180 organizacji. Firm z branży logistycznej na tej liście wciąż jest niewiele, chociaż praktyk z zakresu logistyki i transportu przybywa.

28 lipca 2017

7 życzeń, czyli czego naprawdę oczekują czytelnicy raportów społecznych

Marcin Grzybek, Ewa Albińska

Pytanie do kogo kierowany jest raport społeczny jest podobne do pytania, co było najpierw: jajko czy kura. Każdą odpowiedź można uzasadnić, niemal każda wydaje się sensowna, ale po chwili zaczynamy ją podważać. I podobnie jest z takimi raportami. Po co są? Dla kogo? Kto przez to przebrnie? Kto w ogóle o tym słyszał? I pytania te same, ale od strony firmy: po co je tworzyć? Do kogo kierować przede wszystkim? Czy język nie jest zbyt hermetyczny? Jak go promować i dotrzeć do potencjalnych czytelników?

12 czerwca 2017

Zarządzanie i komunikowanie działań CSR – ekspercki komentarz Marzeny Strzelczak

Dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Marzena Strzelczak przygotowała komentarz ekspercki do wyników 2. edycji barometru Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej. Forum Odpowiedzialnego Biznesu było partnerem merytorycznym badania, które ukazało się 6 czerwca.

9 maja 2017

Chciwość

Magdalena Środa

Kilka lat temu ukazał się amerykański film zatytułowany „Margin Call”. Był fikcją, opartą jednak na prawdziwych wydarzeniach, związanych z upadkiem jednego z największych banków inwestycyjnych Lehman Brothers i początkami wielkiego kryzysu finansowego 2008 roku. Film odsłaniał zdehumanizowany, nihilistyczny świat korporacji, w którym interes własny był jedynym motywem działania. Polski tytuł tego filmu brzmiał „Chciwość”. Po prostu.

18 marca 2017

Dostawcy – ważne ogniwo w strategii CSR organizacji

Agata Rudnicka

Złożone realia rynkowe wymuszają na przedsiębiorstwach wdrażanie strategii, które w nieszablonowy sposób podchodzą do budowania i utrzymywania przewagi konkurencyjnej. Dzięki społecznej odpowiedzialności coraz większe grono firm zrozumiało potrzebę otwarcia się na otoczenie zewnętrzne oraz czerpania z potencjału i kompetencji interesariuszy.

11 marca 2017

„Drużyna B” Richarda Bransona versus „Creating Shared Value” Michaela Portera i Marka Kramera

Marta Górska

W obszarze CSR powstaje wiele publikacji – to już wiemy. CSR jest złożonym tematem – tego nieustannie doświadczamy. Wokół CSR narasta wiele kontrowersji – to rozumiemy. Jednak czy CSR można zintegrować ze strategią firmy i zbudować tym samym przewagę konkurencyjną? − tego musimy się nauczyć… ale jak to zrobić dobrze? Pierwsze próby ujęcia działalności biznesowej…

Typ artykułu

Obszar tematyczny