Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Pandemia stała się lekcją dotyczącą nie tylko dotychczasowych modeli konsumpcji i produkcji, tego jak żyjemy, podróżujemy, co kupujemy, ale też refleksją nad koniecznością przeformułowania obowiązujących modeli społeczno-gospodarczych
Społeczeństwo oczekuje, że aktywność marek nie będzie chwilowym trendem, a na stałe zagości w codziennej praktyce biznesowej
Martwią niezwykle skąpe, zawarte na ok. dwóch stronach informacje na temat konsultacji społecznych, audytu i kontroli oraz komunikacji w procesie realizacji KPO.
Firmy inicjują akcje o charakterze pomocowym czy edukacyjnym, aktywnie włączają się w działania np. podejmowane przez organizacje pozarządowe. Miejmy nadzieję, że rola partnerstw będzie rosła. Nikt nie rozwiąże licznych problemów społecznych w pojedynkę
Koncepcja good corporate citizenship, oznaczająca bycie dobrym obywatelem w otoczeniu, w którym prowadzi się działalność, w wyniku pandemii nabrała jeszcze większego znaczenia.
Mimo że wydarzenia związane z pandemią sprawiały, że o tematach środowiskowych mówiło się mniej, to dla firm jest to jeden z kluczowych obszarów działań CSR. Obserwujemy rozmaite inicjatywy związane z ochroną bioróżnorodności, rozwiązaniami gospodarki obiegu zamkniętego czy przeciwdziałaniem zmianom klimatu
Obecna sytuacja unaoczniła nam, jak wielkim wyzwaniem jest work-life balance, zwłaszcza w kontekście łączenia ról opiekuńczych z obowiązkami zawodowymi. Pracodawcy stanęli przed zadaniem stworzenia rozwiązań umożliwiających skuteczne funkcjonowanie firm, jednocześnie uwzględniających nowe potrzeby zatrudnionych. Paradoksalnie okazało się że wskazywana przez pracownice i pracowników jako numer jeden wśród pożądanych rozwiązań work-life balance praca zdalna ma też wiele minusów.
Przemyślany i długoplanowy CSR pozwala uniknąć pułapek i w sposób bardziej trwały oraz bardziej skuteczny odpowiada na potrzeby, w tym oczywiście te świąteczne. Według badania „Menedżerowie CSR” blisko 50 proc. respondentów jest zdania, że rola CSR w firmach wzrosła z powodu pandemii. A to oznacza, że CSR staje się stopniowo elementem strategii, a nie doraźną świąteczną akcją. To bardzo optymistyczne wyniki
Sytuacja powoli się stabilizuje, choć nadal towarzyszy nam niepewność. Po pierwszym sprawdzianie z szybkości i odpowiedzialności firm czeka nas kolejny, dotyczący zobowiązań podjętych przed pandemią, m.in. relacji z zatrudnionymi, przejrzystości czy ochrony środowiska
Pierwszy egzamin z odpowiedzialności firmy zdały. Biznes wykazał się ogromną empatią i zareagował bardzo szybko, nie szczędząc sił i środków na wsparcie walki z pandemią. Jednak ten właściwy test z odpowiedzialności wobec pracowników i całego otoczenia dopiero przed nami.