Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
W miastach najwięcej się dzieje, w nich mieszka największa część populacji ludzkiej i będzie jej mieszkać coraz więcej. Cele zrównoważonego rozwoju, poza aspektami środowiskowymi, kwestiami zasobów i zanieczyszczeń, odnoszą się także do jakości życia ludzi, więc miasta są największym wyzwaniem, ale też największa szansą. Jeżeli będziemy obniżać negatywne oddziaływanie człowieka na środowisko w miastach, to mamy większą szansę rozwiązania niektórych istniejących poza nimi problemów.
Karta Różnorodności z pewnością służy do realizacji kilku celów. Dzięki temu narzędziu w przedsiębiorstwach umocowane zostaną oficjalnie wartości, których obowiązywanie niekoniecznie było dostatecznie jasne lub oczywiste. Karta służyć zatem będzie do budowania odpowiedniej atmosfery w miejscu pracy, wyznaczy także standardy relacji – zarówno na linii: przełożony – pracownik, jak i pomiędzy pracownikami.
„Czyny są większe i ważniejsze niż słowa. O działaniach podejmowanych przez firmy w obszarze praw człowieka nie słychać jednak zbyt wiele, bo firmy o nich nie informują” – z Richardem Karmelem, partnerem i globalnym liderem Mazars w dziedzinie praw człowieka i biznesu, rozmawia dr Agata Gruszecka-Tieśluk z Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
O motywacji, celach i zarządzaniu pracownikami z Andrzejem Blikle rozmawiał Jacek Babiel.
Z Anną Pawlak-Kuligą, wiceprezes IKEA Retail w Polsce, na temat zaangażowania firmy w odnawialne źródła energii, strategii People & Planet Positive, wspieraniu dostawców i tym, jak uzyskać więcej z mniejszej ilości surowców i przy mniejszych stratach dla planety rozmawiał Piotr Domański.
Łukasz Żrodowski jest ambasadorem Konkursu „Bohaterowie przyszłości” organizowanego przez BASF Polska. O swojej badawczej pasji (i pracy) i tworzeniu odpowiednich warunków dla rozwoju nauki rozmawiał z Piotrem Domańskim z Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Wywiad z prezesem Akademii Rozwoju Filantropi w Polsce przeprowadził Piotr Domański z Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Okazją do rozmowy jest trwający konkurs „Dobroczyńca Roku 2015”, wraz z głosowaniem internautów trwającym do 13 kwietnia.
Z perspektywy kolejnych lat rozwoju CSR w Polsce możemy podsumować, co się udało, nad czym trzeba jeszcze pracować i co najważniejsze dla tej debaty, jaki wkład w upowszechnianie odpowiedzialnego biznesu mają ludzie, a szczególnie menadżerowie i menadżerki CSR.
Deweloperzy ograniczają swoją rolę do dostarczenia lokalu, mieszkańcy zaś odczuwają koszt dostarczania energii do mieszkań, choć budynki same powinny wytwarzać ją dla siebie, a nawet swojego otoczenia. Posiadamy już konieczne do tego technologie
Bez wątpienia wejście internetu w powszechne użycie wywróciło niejeden model biznesowy do góry nogami. Z nowego, nieautoryzowanego, dostępu do treści zaczęli korzystać ludzie z wszelkich środowisk – od nastolatków szukających piosenek na swoje telefony, po właścicieli firm oszczędzających na drogim oprogramowaniu. Ile stron problemu, tyle zdań na jego temat. O to, jaki jest rzeczywisty wpływ „piractwa” na działalność gospodarczą pośredników w sprzedaży dóbr kultury spierają się osoby w różny sposób związane z dziedziną kultury, prawnicy i zwykli użytkownicy internetu.