Artykuły eksperckie

6 czerwca 2014

Kup swojej firmie solidność

Sylwia Wedziuk

Za kilkaset złotych można kupić tytuł rzetelnej, solidnej czy wiarygodnej firmy — sprzedawcy certyfikatów wyczuli biznes i można w nich przebierać. Tylko czy sami są rzetelni, solidni i wiarygodni?

4 czerwca 2014

Odpowiedzialność dla dorosłych

Karolina Błońska

Fakt, że ciało świetnie sprzedaje, wiedzą od dawna wszyscy marketerzy, którzy z upodobaniem przez co najmniej dwie dekady wykorzystywali zmysłowość, by reklamować czasami tak kuriozalne produkty jak gładź gipsowa. To, że sprzedaje też szczytne idee, od dawna wiedzą ekologiczni i polityczni aktywiści, którzy w imię szczytnych idei obnażają swoje ciało bądź uprawiają seks w miejscach publicznych. Jednak związek seksualności z odpowiedzialnością społeczną jest tematem wciąż nowym i dla wielu nieakceptowalnym.

3 czerwca 2014

CSR jest prostszy, niż myślisz

Sylwester Sacharczuk

Aby stać się społecznie odpowiedzialnym, wystarczy odpowiednio dbać o firmowe zasoby lub edukować pracowników i społeczeństwo. Wielu przedsiębiorców z dystansem podchodzi do społecznej odpowiedzialności biznesu. Nie chcą mieć z nią do czynienia, obawiają się jej i odbierają jako ryzyko i proces trudny do realizacji. Tymczasem CSR jest znacznie prostszy, niż się im wydaje.

12 kwietnia 2013

Moda na pomaganie. Obalamy pięć mitów o wolontariacie pracowniczym

Marcin Dzierżanowski

Daria Murawska jeszcze jako studentka angażowała się w pomaganie organizacjom pozarządowym i gdy zaczęła pracować w Tchibo Warszawa, bardzo jej tego brakowało. Dlatego w konkursie firmowym na innowacje w zarządzaniu zgłosiła pomysł wprowadzenia programu wolontariatu.

13 sierpnia 2012

Wolontariat pracowniczy: angażowanie pracowników, bariery, korzyści

Kazimierz Żurek

Inicjatorem wolontariatu pracowniczego jest zwykle firma – działania zaczynają się od świadomego kroku pracodawcy. Zdarza się jednak, że to pracownik sam zgłasza się do organizacji dobroczynnej, po czym prosi pracodawcę o wsparcie (finansowe albo organizacyjne). Firmy idą też niekiedy krok dalej: tworzą programy wolontariatu pracowniczego, które następnie promują w sektorze organizacji pozarządowych. W efekcie nawiązują stałą współpracę z jedną lub kilkoma organizacjami i zapraszają pracowników, by również oni zainwestowali w te działania czas oraz umiejętności.

Typ artykułu

Obszar tematyczny