Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Jak zatem w nowych realiach budować odpowiedzialne miejsce pracy, jak motywować, integrować i angażować pracowników? Jak dbać o ich dobrostan i równe traktowanie? Te tematy są dziś na agendzie odpowiedzialnych firm, podobnie jak kwestie organizacji efektywności pracy czy ochrony danych
Pandemia stała się lekcją dotyczącą nie tylko dotychczasowych modeli konsumpcji i produkcji, tego jak żyjemy, podróżujemy, co kupujemy, ale też refleksją nad koniecznością przeformułowania obowiązujących modeli społeczno-gospodarczych
Społeczeństwo oczekuje, że aktywność marek nie będzie chwilowym trendem, a na stałe zagości w codziennej praktyce biznesowej
Miniony rok wyjątkowo boleśnie pokazał, czym tak naprawdę jest kultura w Polsce: wypełniaczem czasu. Oczywiście, w sytuacji kryzysowej najważniejsze są osoby pracującej w sektorach „pierwszej linii frontu”: w ochronie zdrowia, obsłudze logistycznej czy zaopatrzeniu. Nie o hierarchię jednak chodzi, ale o skończenie z deprecjonowaniem pracy osób działających twórczo i artystycznie
Przedsiębiorstwa, które w obecnych uwarunkowaniach będą społecznie odpowiedzialne, szybciej opanują sytuację kryzysową, a w dalszej perspektywie zyskają większe szanse na rozwój.
Nadal i pewnie jeszcze długo będziemy uczyć się, jak lepiej pracować i żyć w tej formule. Cieszyć może odczarowanie „ludzkiego” elementu w biznesie, powrót do takich pojęć, jak empatia i wspólnotowość.
Martwią niezwykle skąpe, zawarte na ok. dwóch stronach informacje na temat konsultacji społecznych, audytu i kontroli oraz komunikacji w procesie realizacji KPO.
Firmy inicjują akcje o charakterze pomocowym czy edukacyjnym, aktywnie włączają się w działania np. podejmowane przez organizacje pozarządowe. Miejmy nadzieję, że rola partnerstw będzie rosła. Nikt nie rozwiąże licznych problemów społecznych w pojedynkę
Koncepcja good corporate citizenship, oznaczająca bycie dobrym obywatelem w otoczeniu, w którym prowadzi się działalność, w wyniku pandemii nabrała jeszcze większego znaczenia.
Mimo że wydarzenia związane z pandemią sprawiały, że o tematach środowiskowych mówiło się mniej, to dla firm jest to jeden z kluczowych obszarów działań CSR. Obserwujemy rozmaite inicjatywy związane z ochroną bioróżnorodności, rozwiązaniami gospodarki obiegu zamkniętego czy przeciwdziałaniem zmianom klimatu