Artykuły eksperckie

24 lipca 2015

Nasz plan nie może być “globalnym projektem”, trzeba go realizować lokalnie – wywiad z Pawłem Jezierskim, kierownikiem ds. Komunikacji Unilever Polska

Magdalena Andrejczuk

Postanowiliśmy zapytać Pawła Jezierskiego, kierownika ds. komunikacji w Unilever Polska i kraje bałtyckie o wnioski wynikające z czterech lat realizacji planu „Życie w sposób zrównoważony”. Rozmawialiśmy o eliminacji odpadów, działaniach podejmowanych w Polsce i planach na kolejne lata.

15 czerwca 2015

Odpowiedzialność biznesu i etyka biznesu – rozwój koncepcji w myśli społecznej

Magdalena Andrejczuk

Kategorie etyki i biznesu wydają się sobie bardzo odległe. Z jednej strony jednak temat biznesu etycznego jest coraz częściej poruszany przez opinię publiczną z drugiej zaś podmioty gospodarcze aspirują do bycia firmą odpowiedzialną. Za początki odpowiedzialności biznesu przyjąć można moment powstawania pierwszych przedsiębiorstw, zawsze bowiem znajdowali się właściciele, którzy uwzględniali potrzeby pracowników czy społeczeństwa, biorąc odpowiedzialność za biznes, który prowadzili oraz jego otoczenia.

20 kwietnia 2015

Co piszczy w trawie czyli, 261 sposobów na wspieranie środowiska naturalnego

Piotr Domański

Troska o środowisko to ważny obszar działań dla przedsiębiorstw rozwijających się zgodnie z zasadami odpowiedzialnego biznesu. Jak zmieniało się podejście firm do tego zagadnienia w ciągu ostatnich 12 lat?

7 kwietnia 2015

4 nierozumiane aspekty CSR

dr Agnieszka Siarkiewicz

Kilka praktycznych uwag o tym, co należy wyjaśnić, przypomnieć, doprecyzować w myśleniu o koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu. CSR to też zysk Zwolennikom CSR przypisuje się tworzenie utopijnej wizji rozwoju przedsiębiorstwa, bez uwzględnienia fundamentalnego czynnika jakim jest zysk finansowy. W takim podejściu CSR rysuje się jako dodatkowa pozycja w budżecie, związana z wydatkami na wolontariat, akcje…

25 lutego 2015

Ekonomia od kołyski do kołyski

Agnieszka Abec

Poszukując własnego modelu zrównoważonego rozwoju sprzyjającego zarówno mieszkańcom, jak i inwestorom, miasta coraz chętniej zwracają się ku gospodarce okrężnej. Zanim ten model wpisze się w życie miasta na stałe, warto zrozumieć, czym jest gospodarka okrężna i jakie tworzy możliwości dla mieszkańców, administracji publicznej i biznesu.

Typ artykułu

Obszar tematyczny