Artykuły eksperckie

23 września 2013

Drużyna B ratuje Planetę A

Agnieszka Abec

Jest 13 czerwca 2013, znajdujemy się w jednej z najbardziej prestiżowych londyńskich sal galowych, siedzibie Brytyjskiej Akademii Sztuk Filmowych i Telewizyjnych. Na scenie siedem osób, na widowni nieco ponad dwieście, transmisja na żywo gromadzi uczestników przeszło pięćset specjalnie zorganizowanych spotkań w stu dwudziestu krajach na świecie.

2 kwietnia 2013

Ogłoszenie Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2012. Dobre praktyki”

Już po raz 11 Forum Odpowiedzialnego Biznesu zaprezentowało Raport dobrych praktyk z zakresu CSR podejmowanych przez polski biznes w 2012 roku. Na prezentację 27 marca 2013 roku przyszło blisko 200 osób – przedstawicieli różnych firm oraz środowisk związanych z CSR.

 

14 stycznia 2013

Zmierzyć niemierzalne

Jacek Dymowski

Wokół społecznej odpowiedzialności biznesu narosło wiele mitów. Różnie też jest ona rozumiana. Niestety, zbyt często jest spłycana i redukowana do niezbyt głębokich działań na peryferiach biznesu, podczas gdy rdzeń strategii biznesowej jest na swój sposób chroniony przed „herezją” zaprzeczającą prymatowi zysków i akcjonariuszy i mówiącą o nie zawsze łatwych do zaakceptowania oczekiwaniach otoczenia, które według tych „heretyckich” teorii miałyby wpisywać się w cele strategiczne przedsiębiorstwa. Jeśli mówimy o podejściu strategicznym i zarządczym, to należy mieć świadomość, że gdybyśmy chcieli słowo „zarządzanie” odmienić przez przypadki, to jednym z nich będzie słowo „mierzenie”, a tu zaczyna się fundamentalny problem…

21 października 2012

CSR – doskonalenie relacji społecznych w firmie

Książka „CSR – doskonalenie relacji społecznych w firmie” autorstwa dr Agaty Rudnickiej wyjaśnia pojęcia i zagadnienia z zakresu społecznej odpowiedzialności, wskazuje, jak można je włączyć do strategii przedsiębiorstwa, aby stały się narzędziem rozwiązywania problemów, minimalizowania ryzyka i poprawy reputacji firmy.

27 lutego 2012

Focus on Partner: Totalizator Sportowy

W cyklu filmowym „Focus on Partner” przedstawiamy społeczną odpowiedzialność w firmie Totalizator Sportowy.

Typ artykułu

Obszar tematyczny