Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Warto przyjrzeć się temu, jakie stereotypy stoją za powszechnie wykorzystywanymi podziałami na generacje i etykietkami pokoleniowymi, oraz zastanowić się, co tracimy, opierając się na wpisanych w nie założeniach. To zachęta, by sięgać głębiej, badać i oceniać rzeczywiste potrzeby, motywacje, mocne i słabe strony ludzi w różnym wieku
Mądre pomaganie to pomaganie skupione na efektywności, celowości i na tym, by wyeliminować przyczyny, zamiast walczyć ze skutkami. Ważne jest to, żeby po zakończonej pomocy nastąpiła pewna trwała zmiana, dzięki której podobna pomoc już nie będzie potrzebna
Sektor finansowy wymaga i premiuje – inwestorzy wybierają spółki z transparentnym zarządzaniem kwestiami ESG. Wiele spółek przeżywa ogromne przemiany i nie jest możliwe, aby całościowa transformacja wydarzyła się jutro, potrzeba czasu, to jest proces. Potrzeba też rzetelnej i przejrzystej komunikacji z rynkiem. Raportowanie ESG jest jednym z narzędzi tej komunikacji, które w zunifikowany sposób pokazuje cele i osiągany na drodze do nich postęp.
Często mierzymy się z pytaniem, czy te regulacje mają pomóc, czy dodają pracy i obowiązków administracyjnych. Trzeba to jasno przyznać, że w zakresie zrównoważonej transformacji, klimatu i sustainability potrzeba regulacji, bo sama dobra wola, jak widać, nie wystarczyła do tego, żeby zatrzymać postępujące nierówności czy kryzys klimatyczny
Na odpowiedzialność biznesu wobec zrównoważonego rozwoju należy patrzeć jak na licencję na działanie. W stosunku do pracowników, społeczeństwa i osób, które oczekują korzystania ze wspólnych zasobów w uczciwy sposób
Dane niefinansowe będą traktowane tak jak finansowe: będą miały taką samą wagę, podlegały takiemu samemu procesowi weryfikacji, audytowania. Muszą więc mieć odpowiednią jakość, być rzetelne i wiarygodne
Punktem wyjścia było dostrzeżenie wagi tematu narracji czy komunikacji oraz promocji produktów i usług, a także budowania wizerunku organizacji. Uznając prawo, a nawet obowiązek zadbania, by komunikacja firmy była spójna z tym, co faktycznie dzieje się wewnątrz organizacji, a nie tylko diversitywashingiem, trzeba też przyjąć odpowiedzialność właśnie za narracje
Obserwujemy coraz większe zainteresowanie interesariuszy treściami zawartymi w raportach niefinansowych. Kontrahenci, inwestorzy, konsumenci końcowi, a także organizacje społeczne i instytucje finansowe coraz częściej szukają w nich informacji, mogących wpłynąć na decyzję o nawiązaniu formy współpracy czy sfinansowaniu danej inwestycji. Tym samym firmy coraz mocniej akcentują działania ESG w prowadzonej działalności i coraz liczniej decydują się na tworzenie sprawozdań pozafinansowych.
Podpisując Kartę Praw Dziecka w Biznesie, firma zobowiązuje się, że będzie przestrzegać zawartych w tym dokumencie postanowień. Liczymy więc na pewną społeczną kontrolę. Wiele firm już prowadzi takie działania, ma np. programy rodzicielskie dla pracowników, politykę posługiwania się wizerunkiem dziecka w komunikacji, standardy bezpieczeństwa produktów czy usług, czy klauzule zabraniające wykorzystywania pracy dzieci w umowach dla dostawców.
Opracowana przez FOB, firmy partnerskie i organizacje społeczne Karta Praw Dziecka w Biznesie ma zachęcić do konkretnych działań na rzecz ochrony praw najmłodszych w całym łańcuchu wartości. W publikacji portalu Puls Biznesu z 19.07.2023, członkini zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu – Monika Kulik wyjaśnia, na czym polega nowy projekt.