Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Jakie zmiany wdrożyła firma Carrefour Polska w funkcjonowaniu placówek, w których pracownicy mają bezpośredni i codzienny kontakt z klientami? Jakie były największe wyzwania w tym obszarze? Odkąd pojawiły się pierwsze informacje o pandemii koronawirusa troszczymy się w sposób szczególny o bezpieczeństwo zarówno naszych pracowników jak i klientów. Wprowadzamy na bieżąco dodatkowe rozwiązania, które ochraniają robiących…
Jakie zmiany w funkcjonowaniu Państwa organizacji wywołała pandemia koronawirusa? Jakie są Państwa priorytety? Druga połowa marca była dla Grupy Veolia w Polsce czasem wyjątkowej mobilizacji. Działania i wysiłki, które podejmowali i podejmują nieprzerwanie wszyscy pracownicy i zarządy w naszych spółkach zasługują na najwyższy szacunek i uznanie. W tym bardzo trudnym okresie koncentrujemy się na utrzymaniu ciągłości dostaw ciepła i…
Forum Odpowiedzialnego Biznesu kontynuuje akcję #BiznesReagujeOdpowiedzialnie i zaprosiło Prezeski i Prezesów firm partnerskich FOB do wypowiedzi o zagrożeniach, wyzwaniach i zmianach funkcjonowania biznesu w obliczu pandemii. Z Jerzym Kwiecińskim, prezesem zarządu PGNiG, rozmawia Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna i członkini Zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Forum Odpowiedzialnego Biznesu kontynuuje akcję #BiznesReagujeOdpowiedzialnie i zaprosiło Prezeski i Prezesów firm partnerskich FOB do wypowiedzi o zagrożeniach, wyzwaniach i zmianach funkcjonowania biznesu w obliczu pandemii. Z Pawłem Janem Majewskim, prezesem Zarządu Grupy LOTOS S.A., rozmawia Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna i członkini Zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Forum Odpowiedzialnego Biznesu kontynuuje akcję #BiznesReagujeOdpowiedzialnie i zaprosiło Prezeski i Prezesów firm partnerskich FOB do wypowiedzi o zagrożeniach, wyzwaniach i zmianach funkcjonowania biznesu w obliczu pandemii. Z Magdaleną Kruszewską, prezes Sanofi w Polsce, rozmawia Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna i członkini Zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Nie do końca wiadomo w niektórych organizacjach, w jaką stronę tę różnorodność skierować, kogo i czego ona miałaby dotyczyć, jak ona miałaby być realizowana. Niby wszyscy wiedzą, że ona jest, ale nie za bardzo ją rozumieją. To jest też specyfika Państwa firmy i jej korzenie. Jak rozumiem, tak jak w każdej grupie, pojawiają się jakieś trudności?
Na temat strategii różnorodności i włączania w firmie IKEA z Susanną Romantsovą, Liderką ds. Różnorodności, Równego Traktowania i Kultury Przynależności w IKEA Retail w Polsce w firmie IKEA Retail Sp. z o.o., rozmawia Katarzyna Mróz, menedżerka w Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Które z założeń nowej strategii zrównoważonego rozwoju LPP na lata 2020-2025 będą najtrudniejsze do zrealizowania? Dlaczego? Kompleksowość celów, przekrojowość tematów i wyzwań, konieczność zaangażowania wielu działów to największa trudność w realizacji założonej strategii. Niebagatelnym wyzwaniem będzie również wprowadzanie rozwiązań zmniejszających zużycie wody, energii i ilości substancji chemicznych wykorzystywanych do produkcji ubrań. Podobnie jak większość firm…
Cały czas wyobrażamy sobie – taka jest świadomość społeczna – że największym problemem są skutki działania dużego przemysłu. Tymczasem on zrobił bardzo duży krok naprzód: zarówno jeśli chodzi o rodzaj produkcji, jak i o stosowanie się do regulacji prawnych. Zasadą jest, że zanieczyszczający płaci za swoją działalność i w związku z tym musi się dostosować do wymogów prawnych i pilnować ich realizacji.
Każda z tych kwestii ma swój obszar, w którym jest konkretny problem. Niska liczba patentów dotyczy w szczególności tych, które wychodzą swoim zakresem poza Polskę. Patent tylko na Polskę jest w praktyce mało użyteczny. Jeśli firma potrzebuje patentu, to ta ochrona powinna mieć szerszy zasięg geograficzny. Decyzja, gdzie patentować, jest ważną decyzją strategiczną, bo mało kogo stać na patent na cały świat – to są ogromne pieniądze. Podobnie jest z nakładami.