Artykuły eksperckie

1 czerwca 2011

Świat bez ubóstwa. Czas na przedsiębiorstwo społeczne

W książce „Świat bez ubóstwa. Czas na przedsiębiorstwo społeczne” Muhammad Yunus przedstawia swoją wizję nowej formy działalności gospodarczej, w której zyski osiągane z biznesu służą realizacji potrzeb społecznych.

10 marca 2011

Przedsiębiorstwo społeczne. Kapitalizm dla ludzi

Przedsiębiorstwo społeczne to nowy wymiar kapitalizmu. Nowatorska koncepcja Muhammada Yunusa ewoluowała od czasu uruchomienia działalności mikrokredytowej w Bangladeszu w 1976 roku. Noblista z sukcesem połączył siłę dążenia do osiągania zysku finansowego z realizacją potrzeb społecznych. Nowy rodzaj działalności gospodarczej wypełnia lukę na współczesnym wolnym rynku. Przedsiębiorstwo społeczne działa na zasadach rynkowych i dąży do samofinansowania…

10 grudnia 2010

Globalny ład

Nicholas Stern, wybitny teoretyk ekonomii rozwoju, wylicza ogromne koszty naszych ekologicznych zaniechań. Dowodzi, że model gospodarczy oparty na eksploatacji zasobów i przerzucaniu kosztów zewnętrznych na kraje Południa już się wyczerpał.

10 grudnia 2010

Nowa komunikacja społeczna wyzwaniem odpowiedzialnego biznesu

Książka podejmuje problematykę społecznej odpowiedzialności biznesu, która przedstawiona jest w szerokiej, politologicznej perspektywie. Krytycznej analizie poddane zostały najważniejsze funkcjonujące w dyskursie międzynarodowym prace i dokumenty na ten temat.

10 września 2010

Ekonomia zrównoważonego rozwoju

Praca Holgera Rogalla, przekazywana polskiemu czytelnikowi, jest systematycznym i wielostronnym wprowadzeniem do ekonomii zrównoważonego rozwoju. Dostarcza wiedzę niezbędną do zrozumienia podstaw ekonomicznych, politycznych, prawnych i technicznych nowej szkoły.

21 czerwca 2010

Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce

Recenzja książki „Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce” pod redakcją naukową Jakuba Kronenberga i Tomasza Bergiera. Książka dostępna jest w formie e-booka.

9 października 2009

Firma zrównoważonego rozwoju

Szybkie zyski to wciąż priorytet dla wielu firm z listy Fortune 500. Są jednak również firmy, które rozumieją, że podstawowym elementem skutecznej strategii biznesowej jest odpowiedzialność społeczna i ekologiczna.

31 października 2008

Sustainable Value. How the World’s Leading Companies are Doing Well by Doing Good

Książka „Sustainable Value. How the World’s Leading Companies are Doing Well by Doing Good” udowadnia, że zrównoważony rozwój to nie koszt, ale zysk i szansa dla biznesu i otoczenia. Główna teza książki mówi, iż firmy powinny dostarczać innowacyjnych rozwiązań, dostosowanych do zmian społecznych i środowiskowych.

5 maja 2008

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Budowanie zdrowej, efektywnej organizacji

W obecnej rzeczywistości gospodarczej wśród przedsiębiorstw zaobserwować można rosnące zainteresowanie zagadnieniami społecznej odpowiedzialności biznesu ( Corporate Social Responsibility – CSR ).

5 maja 2008

Programowanie zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw

Przedstawiona w książce koncepcja zrównoważonego rozwoju służy do wyznaczania kierunków rozwoju i możliwości wyboru między konkurencyjnymi wartościami, którymi są środowisko i jego ochrona z jednej strony oraz wolność działalności gospodarczej z drugiej.

Typ artykułu

Obszar tematyczny