Artykuły eksperckie

12 lutego 2021

Klienci oczekują działań. Zwłaszcza w dobie pandemii

dr Agnieszka Siarkiewicz

Koncepcja good corporate citizenship, oznaczająca bycie dobrym obywatelem w otoczeniu, w którym prowadzi się działalność, w wyniku pandemii nabrała jeszcze większego znaczenia.

8 stycznia 2021

Marzena Strzelczak dla Wirtualnemedia.pl: pandemia zdeterminowała aktywności CSR w 2020 roku

Marzena Strzelczak

Mimo że wydarzenia związane z pandemią sprawiały, że o tematach środowiskowych mówiło się mniej, to dla firm jest to jeden z kluczowych obszarów działań CSR. Obserwujemy rozmaite inicjatywy związane z ochroną bioróżnorodności, rozwiązaniami gospodarki obiegu zamkniętego czy przeciwdziałaniem zmianom klimatu

18 grudnia 2020

Jaki był CSR w 2020 r.? Marzena Strzelczak komentuje dla PRoto.pl

Marzena Strzelczak

Obecna sytuacja unaoczniła nam, jak wielkim wyzwaniem jest work-life balance, zwłaszcza w kontekście łączenia ról opiekuńczych z obowiązkami zawodowymi. Pracodawcy stanęli przed zadaniem stworzenia rozwiązań umożliwiających skuteczne funkcjonowanie firm, jednocześnie uwzględniających nowe potrzeby zatrudnionych. Paradoksalnie okazało się że wskazywana przez pracownice i pracowników jako numer jeden wśród pożądanych rozwiązań work-life balance praca zdalna ma też wiele minusów.

18 grudnia 2020

„Długofalowa pomoc ma największą wartość”. Wywiad z Joanną Erdman

Joanna Erdman

Przemyślany i długoplanowy CSR pozwala uniknąć pułapek i w sposób bardziej trwały oraz bardziej skuteczny odpowiada na potrzeby, w tym oczywiście te świąteczne. Według badania „Menedżerowie CSR” blisko 50 proc. respondentów jest zdania, że rola CSR w firmach wzrosła z powodu pandemii. A to oznacza, że CSR staje się stopniowo elementem strategii, a nie doraźną świąteczną akcją. To bardzo optymistyczne wyniki

3 września 2020

Pandemia a strategie CSR

Marzena Strzelczak

Jeszcze nie wiemy, czy pandemia będzie wzmacniała trendy odpowiedzialnego i zrównoważonego rozwoju biznesu, gospodarek i społeczeństw – czy wręcz przeciwnie. Entuzjazm i zaangażowanie powoli zastępuje nowa (niepewna) rzeczywistość.

22 czerwca 2020

„To będzie egzamin z przywództwa”. Wywiad z Marzeną Strzelczak w „Rzeczpospolitej”

Marzena Strzelczak

Pierwszy egzamin z odpowiedzialności firmy zdały. Biznes wykazał się ogromną empatią i zareagował bardzo szybko, nie szczędząc sił i środków na wsparcie walki z pandemią. Jednak ten właściwy test z odpowiedzialności wobec pracowników i całego otoczenia dopiero przed nami.

30 marca 2020

SDG 18 – Życie w kosmosie

Karol Krzyczkowski

W ostatnich dniach na grupie dyskusyjnej członków Sustainable Development Solutions Network (SDSN), pojawił się dość ciekawy wpis. Pomysł jest dość ciekawy – aby w ramach budowania świadomości o globalnych wyzwaniach dotyczących SDGs zwrócić uwagę również na kosmos, w ten sam sposób, w jaki ujęte są cele 14 – życie pod wodą i 15 – życie na lądzie. Mamy więc nowy, eksperymentalny SDG 18 – życie w kosmosie.

25 marca 2020

Marzena Strzelczak dla „Press”: Biznes odpowiada na społeczne oczekiwanie zaangażowania i wsparcia

Marzena Strzelczak

Biznes sprawnie wykorzystuje narzędzia zarządzania kryzysowego, a jednocześnie odpowiada na społeczne oczekiwanie zaangażowania i wsparcia. Firmy wdrażające CSR są świadome złożoności wieloaspektowego kontaktu z interesariuszami. Wiedzą, po jakie narzędzia i działania sięgnąć, by uwzględnić ich potrzeby, budując wartość równocześnie dla siebie, jak i otoczenia.

24 marca 2020

Jak biznes może wspierać pracowników z Ukrainy w czasach koronawirusa?

Sergiej Podus

Wśród wszystkich wyzwań związanych z koronawirusem COVID-19, pojawiających się przed społeczeństwem i biznesem w Polsce, istotnym problemem jest również  sytuacja pracowników ze Wschodu, szczególnie z Ukrainy. Część z nich z powodu kwarantanny straciła możliwość zarobkowania w Polsce, a jednocześnie w związku z nowymi regulacjami swojego państwa mają ogromne problemy z powrotem do domu. W jaki sposób firmy mogą im pomóc?

10 marca 2020

Pracownicy nie idą do firmy wyłącznie dla zarobku

Tadeusz Joniewicz

Zwracamy uwagę na zarządzanie różnorodnością. Dlatego ważna jest np. komunikacja międzypokoleniowa. Jeśli do zgranego zespołu, pracującego wspólnie latami dołącza młoda osoba często ma ona problem z szybkim i gładkim wpasowaniem się w taką ekipę.

Typ artykułu

Obszar tematyczny