Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Pierwszy egzamin z odpowiedzialności firmy zdały. Biznes wykazał się ogromną empatią i zareagował bardzo szybko, nie szczędząc sił i środków na wsparcie walki z pandemią. Jednak ten właściwy test z odpowiedzialności wobec pracowników i całego otoczenia dopiero przed nami.
Jak skutecznie przeprowadzić proces rekrutacyjny i pozyskać kandydatów do pracy? Odpowiedź jest prosta i powszechnie znana: należy się dobrze przygotować. Obecnie na rynku odczuwa się deficyt specjalistów o odpowiednich kwalifikacjach, w wielu branżach po prostu brakuje wykwalifikowanych pracowników czy nawet osób chętnych do przeszkolenia. Pracodawcy coraz częściej zlecają usługi rekrutacyjne zewnętrznym podmiotom, które dwoją się i troją w poszukiwaniu kandydatów spełniających stawiane im wymagania. Zadanie nie jest łatwe. Może po prostu nie szukamy tam, gdzie trzeba?
Forum Odpowiedzialnego Biznesu kontynuuje akcję #BiznesReagujeOdpowiedzialnie i zaprosiło Prezeski i Prezesów firm partnerskich FOB do wypowiedzi o zagrożeniach, wyzwaniach i zmianach funkcjonowania biznesu w obliczu pandemii. Z Caroliną Garcią Gomez, Prezeską IKEA Retail Polska i Dyrektorką ds. Zrównoważonego Rozwoju, rozmawia Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna i członkini Zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Przeciętny Polak i Polka są coraz starsi. Nieubłaganie rośnie średnia wieku Polek i Polaków, a grupa osób w wieku podeszłym – starszych niż 80 lat – odpowiada liczbie dzieci, które rodzą się w Polsce przez 4 lata. W efekcie coraz większym wyzwaniem staje się opieka nad dorosłymi osobami zależnymi.
Jakie zmiany w funkcjonowaniu Państwa organizacji wywołała pandemia koronawirusa? Jakie są Państwa priorytety? Druga połowa marca była dla Grupy Veolia w Polsce czasem wyjątkowej mobilizacji. Działania i wysiłki, które podejmowali i podejmują nieprzerwanie wszyscy pracownicy i zarządy w naszych spółkach zasługują na najwyższy szacunek i uznanie. W tym bardzo trudnym okresie koncentrujemy się na utrzymaniu ciągłości dostaw ciepła i…
Wśród wszystkich wyzwań związanych z koronawirusem COVID-19, pojawiających się przed społeczeństwem i biznesem w Polsce, istotnym problemem jest również sytuacja pracowników ze Wschodu, szczególnie z Ukrainy. Część z nich z powodu kwarantanny straciła możliwość zarobkowania w Polsce, a jednocześnie w związku z nowymi regulacjami swojego państwa mają ogromne problemy z powrotem do domu. W jaki sposób firmy mogą im pomóc?
Zrównoważony rozwój ujęty w ramy SDG to konieczność, nie opcja. (…) Coraz głośniej o tym, czego nie mierzy PKB. Czy wracamy do fundamentalnych wartości, a zmiany konsumpcji i produkcji pójdą w parze z budowaniem włączających miejsc pracy i społeczeństw?
Rynek pracy zmienia się dziś równie dynamicznie, jak cała rzeczywistość wokół nas. Głównym motorem jest przystosowanie do zmian, takich jak transformacja cyfrowa, która wpływa na funkcjonowanie rynku, konsumentów, przedsiębiorstw, państwa, pracowników, wreszcie globalnej gospodarki. Choć to niełatwe, nie sposób pozostać obojętnym wobec tej konieczności.
Wolontariat nie jest i nigdy nie był celem samym w sobie. Wolontariat jest narzędziem do osiągania celów, o ile te są dobrze postawione. I właśnie z definiowaniem kolejnych celów w skali globalnej, narodowej, lokalnej, ale także w celach stawianych sobie przez pojedyncze organizacje, widać najbardziej wyzwania stojące przed wolontariatem.
W polskich firmach jawność wynagrodzeń pracowników spotyka się rzadko. Przybywa jednak przedsiębiorstw, które ją wprowadzają i potem widzą, że naprawdę było warto. Jak jednak wdrożyć u siebie taką rewolucję, żeby sobie pomóc, a nie zaszkodzić?