Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Według szacunków firmy badawczej Gartner w 2014 r. gry i mechanizm grywalizacji będą wykorzystywane w 70 proc. największych korporacji, a ich rynek w USA może wynieść ok. 1 mld USD.
Mianem interesariuszy (ang. stakeholders) w teorii zarządzania określa się te „podmioty (osoby, społeczności, instytucje, organizacje, urzędy), które mogą wpływać na przedsiębiorstwo oraz pozostają pod wpływem jego działalności”. Innymi słowy są to osoby i instytucje będące otoczeniem przedsiębiorstwa, wchodzące z nim w bezpośrednie lub pośrednie relacje.
W definicjach odpowiedzialnego biznesu dominuje czysto ekonomiczne podejście, zaś sam CSR określany jest jako strategia zarządzania, czy koncepcja prowadzenia firmy. Ta hegemonia biznesowa w analizie tego zjawiska powinna zostać przełamana faktem, że odpowiedzialny biznes to także idea społeczna, która dotyczy społeczeństwa sui generis, w tym procesów i zjawisk, które mają bezpośredni wpływ na społeczeństwo. W dyskursie na temat odpowiedzialnego biznesu brakuje socjologicznej syntezy tego zjawiska, dlatego też artykuł ten wychodzi naprzeciw potrzebie włączenia odpowiedzialnego biznesu do nurtu społecznego i analizuje CSR jako element społeczeństwa obywatelskiego.