Artykuły eksperckie

21 stycznia 2009

Zrównoważony rozwój a odpowiedzialność moralna

Iwona Kuraszko

W jakiej mierze odpowiedzialność za drugiego człowieka jest odpowiedzialnością ekologiczną? Odpowiedzialność w kwestiach ekologicznych jest związana nie tylko z odpowiedzialnością za działania, ale za skutki działań. Filozof Roman Ingarden twierdził, że gdyby odpowiedzialność istniała tylko w chwili dokonania czynu, była by jakoś bezsensowna, zapewne miał na myśli przewidywanie skutków działań.

21 stycznia 2009

Zrównoważony rozwój a marketing

Justyna Szumniak

Firmy są elementami złożonego globalnego systemu, do którego muszą się dostosować i który jednocześnie mogą kształtować. Zmieniające się otoczenie przynosi wszystkim uczestnikom życia społeczno-gospodarczego zarówno nowe szanse jak i zagrożenia.

1 grudnia 2008

Pełna partycypacja w zarządzaniu. Tajemnica sukcesu największych eksperymentów menedżerskich świata

„Pełna partycypacja w zarządzaniu” stanowi próbę znalezienia wspólnego mianownika najskuteczniejszych i najbardziej wyjątkowych praktyk w zakresie zarządzania organizacjami, będąc jednocześnie praktycznym przewodnikiem po świecie firm, w których każdy pracownik staje się odpowiedzialnym menedżerem.

1 grudnia 2008

Etyka biznesu

Etyka w biznesie to jeden z najistotniejszych problemów, przed jakimi obecnie staje świat. Dwóch wybitnych autorów, Kenneth Blanchard i Norman Vincent Peale, połączonymi siłami stawia czoła temu problemowi w książce „Etyka w biznesie”. Udowadniają w niej, że nie trzeba oszukiwać, aby wygrać.

31 października 2008

Sustainable Value. How the World’s Leading Companies are Doing Well by Doing Good

Książka „Sustainable Value. How the World’s Leading Companies are Doing Well by Doing Good” udowadnia, że zrównoważony rozwój to nie koszt, ale zysk i szansa dla biznesu i otoczenia. Główna teza książki mówi, iż firmy powinny dostarczać innowacyjnych rozwiązań, dostosowanych do zmian społecznych i środowiskowych.

Typ artykułu

Obszar tematyczny