Artykuły eksperckie

8 listopada 2011

Wpływ CSR na konkurencyjność małych i średnich firm. Mali, ale odpowiedzialni – przykłady dobrych praktyk w sektorze MŚP regionu śląskiego

Joanna Nowak

Zrównoważony rozwój, odpowiedzialny biznes, formy zaangażowania społecznego przedsiębiorstw na rzecz otoczenia – dzisiaj prawie każde duże przedsiębiorstwo i korporacja prowadzi działania społecznie odpowiedzialne. W małych i średnich firmach są one prowadzone z mniejszym rozmachem i na mniejszą skalę, czasami wręcz zaniedbywane ze względu na koszty jakie generują lub ze względu na stanowisko szefów tych firm – najczęściej właścicieli – którzy uważają je za zbyteczne i nie przynoszące efektów. Ale czy tak jest na pewno?

6 kwietnia 2011

Innowacyjny most integracji – technologie informatyczne w przeciwdziałaniu niepełnosprawności społecznej

Autorka: Katarzyna Lorecka, Kierownik ds. Odpowiedzialności Społecznej, Kierownik Programu Wolontariatu Pracowniczego Microsoft

W XXI wieku, kiedy nowoczesne technologie informatyczne wkroczyły już do szkół oferując uczniom i nauczycielom coraz bogatsze możliwości nauki i wzajemnej komunikacji, większego znaczenia nabiera potrzeba dostrzeżenia zróżnicowania uczniów i uelastycznienia metod ich nauczania. Potencjał czerpania z narzędzi informatycznych sprzyjających przekazywaniu i zdobywaniu wiedzy sprawia, iż coraz istotniejszą kwestią jest by każde dziecko mające dostęp do nowych technologii w procesie kształcenia się mogło w możliwie równym stopniu z nich korzystać.

21 stycznia 2009

Corporate Social Responsibility w Niemczech

Wojciech Rośkiewicz

To, że Niemcy zaliczają się do ścisłej światowej czołówki państw najbardziej rozwiniętych pod względem gospodarczym jest w świecie rzeczą tak powszechnie znaną jak klasa niemieckiej reprezentacji piłkarskiej, która za każdym razem przy okazji organizacji Mistrzostw Świata i Europy w Piłce Nożnej jest postrzegana jako faworyt do odegrania kluczowej roli w rozgrywkach.

Typ artykułu

Obszar tematyczny