Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Punktem wyjścia było dostrzeżenie wagi tematu narracji czy komunikacji oraz promocji produktów i usług, a także budowania wizerunku organizacji. Uznając prawo, a nawet obowiązek zadbania, by komunikacja firmy była spójna z tym, co faktycznie dzieje się wewnątrz organizacji, a nie tylko diversitywashingiem, trzeba też przyjąć odpowiedzialność właśnie za narracje
Najbardziej daleko idącą i negatywną konsekwencją greenwashingu jest erozja zaufania społecznego. Kapitału, który, zwłaszcza w Polsce, jest towarem deficytowym. To największe zagrożenia dla zrównoważonego rozwoju opartego na dialogu i zaufaniu
Odejście od mówienia o “łańcuchu wartości” na rzecz “łańcucha działań” sprawia, że pierwotnie dosyć ambitne, kompleksowe podejście ma zostać ograniczone do wybranych elementów łańcuchów dostaw firm, głównie dolnych, czyli dotyczących dystrybucji produktu czy usługi do odbiorcy końcowego.
Forum kończy w tym roku 20 lat. Widzimy jak długą drogę firmom udało się pokonać. Ale widać też, że potrzeba im jeszcze więcej czasu na wdrożenie takich zmian jak te związane z raportowaniem. Potrzebne są kolejne inicjatywy edukacyjne, a także międzysektorowa współpraca na rzecz wzmacniania transparentności w biznesie.