Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Widać rosnącą grupę pracodawców, którzy interesują się zatrudnieniem osób 50+. To przede wszystkim sektor usług opiekuńczych i handlu, natomiast w innych sektorach to jednak jeszcze kwestia przyszłości. Niestety, bo to ze stratą dla firm i pracowników, a szerzej – dla gospodarki i społeczeństwa.
Warto przyjrzeć się temu, jakie stereotypy stoją za powszechnie wykorzystywanymi podziałami na generacje i etykietkami pokoleniowymi, oraz zastanowić się, co tracimy, opierając się na wpisanych w nie założeniach. To zachęta, by sięgać głębiej, badać i oceniać rzeczywiste potrzeby, motywacje, mocne i słabe strony ludzi w różnym wieku
Punktem wyjścia było dostrzeżenie wagi tematu narracji czy komunikacji oraz promocji produktów i usług, a także budowania wizerunku organizacji. Uznając prawo, a nawet obowiązek zadbania, by komunikacja firmy była spójna z tym, co faktycznie dzieje się wewnątrz organizacji, a nie tylko diversitywashingiem, trzeba też przyjąć odpowiedzialność właśnie za narracje
Aby uniknąć ryzyka pinkwashingu, warto współpracować z organizacjami, które często od wielu lat zajmują się danym tematem i mają dogłębną, praktyczną wiedzę w zakresie potrzeb tego środowiska
Ważne, by poza procedurami pracodawcy postawili na edukację i szkolenia, by patrzyli na temat szeroko. Programy wspierające równość płci muszą być programami nie tylko na rzecz kobiet, ale w interesie kobiet i mężczyzn, na rzecz budowania włączającej organizacji, z zaangażowaniem wszystkich, a nie tylko połowy zatrudnionych
W styczniowym numerze miesięcznika „Personel & Zarządzanie” ukazał się raport z komentarzami Marzeny Strzelczak, prezeski, dyrektorki generalnej Forum Odpowiedzialnego Biznesu, koordynującego Kartę Różnorodności w Polsce, członkini zarządu CSR Europe, i dr hab. Ewy Lisowskiej, profesorki Szkoły Głównej Handlowej, do badania przeprowadzonego z okazji obchodów dziesięciolecia Karty Różnorodności w Polsce.
Widać więc, że mimo iż wiele przedsiębiorstw jest raczej na początku drogi związanej ze strategicznym podejściem do DEI, to stosunkowo duża jest świadomość tego, że bycie bardziej otwartym na różnorodność po prostu się opłaca. Firmy zauważają, że dzięki temu mogą lepiej budować przewagę konkurencyjną, być bardziej atrakcyjnym pracodawcą
Podczas gdy opieka utożsamiana jest głównie z zajmowaniem się dziećmi, to w starzejącym się społeczeństwie coraz szybciej rosną wyzwania związane z opieką nad dorosłymi osobami zależnymi
Różnorodność i inkluzja powoli przestają być terminami rozpoznawalnymi wyłącznie przez garstkę osób śledzących najnowsze trendy CSR i HR. Świadczą o tym coraz liczniej pojawiające się publikacje, debaty i spotkania poświęcone tej tematyce. Rośnie także grono pracodawców, którzy dołączyli do Karty Różnorodności – międzynarodowej inicjatywy koordynowanej w Polsce przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Firmy coraz częściej zdają sobie także sprawę z oczekiwań społecznych.
To jak rekrutujemy jest funkcją tego, w jakim społeczeństwie żyjemy. (…) Świadomość i potrzeby dotyczące równych szans w miejscu pracy to trend, który się budzi – w szczególności, gdy pytamy o zatrudnienie.