Zakończyła się XVI edycja Ligi Odpowiedzialnego Biznesu

4 grudnia 2020

Dotyczy firmy: BNP Paribas Bank Polska, CCC, ERGO Hestia, Henkel Polska,

Spotkanie Ambasadorów z przedstawicielami Forum Odpowiedzialnego Biznesu w październiku, zakończyło XVI edycję Ligi Odpowiedzialnego Biznesu. Tegoroczna edycja przeprowadzona w większości w formule online, była oparta o cztery ścieżki edukacyjne, w ramach których swoją wiedzę o społecznej odpowiedzialności biznesu pogłębiało 14 Ambasadorów i Ambasadorek CSR z 13 uczelni z całej Polski.

Gospodarzem pierwszego spotkania było CCC, opiekun ścieżki edukacyjnej „Kultura organizacyjna a CSR”. Zjazd odbył się 25-26 stycznia w siedzibie firmy CCC w Warszawie, kolejne spotkania przebiegły w formule online. Tydzień online z firmą BNP Paribas został zorganizowany pod hasłem ,,Zarządzanie a CSR”. Przedstawiciele i przedstawicielki firmy ERGO Hestia edukowali studentów i studentki z zakresu zarządzania różnorodnością. W ramach czwartego, ostatniego spotkania, Ambasadorzy i Ambasadorki byli wprowadzani w tajniki komunikacji z perspektywy CSR przez pracowniczki firmy Henkel Polska.

– W tegorocznej edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu wiele elementów uległo zmianie w porównaniu z poprzednimi edycjami programu. Weekendowe zjazdy w siedzibach firm zostały zamienione na spotkania online z przedstawicielami przedsiębiorstw. Natomiast dzięki ogromnemu zaangażowaniu pracowników i pracowniczek firm – opiekunów poszczególnych ścieżek tematycznych, Ambasadorzy i Ambasadorki CSR mieli okazję do zdobywania wiedzy z zakresu szeroko pojętego zrównoważonego rozwoju. Cieszymy się,że takie firmy jak BNP Paribas, CCC, ERGO Hestia oraz Henkel Polska od lat wspierają edukację młodych ludzi z zakresu CSR – mówi Marzena Strzelczak, prezeska i dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

W trakcie 16. edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu Ambasadorzy i Ambasadorki CSR zorganizowali wiele inicjatyw upowszechniających tematykę społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju. Ze względu na sytuację epidemiczną, większość projektów była realizowana w formule online. Wśród nich można wymienić przykładowo konferencję Right2BForum, w której prelegentami byli m.in. przedstawiciele FOB: Tadeusz Joniewicz, menedżer zarządzania wiedzą oraz Miłosz Marchlewicz, menedżer promocji, komunikacji i projektów.

Tytuł najlepszego/ej Ambasadora/ki CSR 16. edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu przypadł Zuzannie Wcisło – Wasilewskiej z Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. II miejsce zajęła Izabela Przygocka z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, a III miejsce zdobyła Karolina Sosińska z Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu. Wszyscy Ambasadorzy i Ambasadorki zgodnie stwierdzili, że uczestnictwo w programie dało im unikalną szansę zdobycia wiedzy na temat teoretycznych, jak i praktycznych aspektów społecznej odpowiedzialności biznesu.

W ramach XVI edycji Ligi Odpowiedzialnego Biznesu po raz dziewiąty odbył się także Ogólnopolski konkurs wiedzy o CSR. Zwyciężczynią została Katarzyna Świerczek, studentka Akademii Górniczo – Hutniczej w Krakowie, która ujęła temat pandemii Covid-19 w kontekście społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (czytaj więcej >>>).

Opiekunowie ścieżek edukacyjnych XVI edycji LOB: CCC, BNP Paribas Bank Polska, ERGO Hestia, Henkel Polska

Patroni honorowi: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, Ministerstwo Finansów

Patroni medialni: AIESEC, dlastudenta.pl, Proto.pl, Instytut Monitorowania Mediów, odpowiedzialnybiznes.pl

***

Liga Odpowiedzialnego Biznesu to program edukacyjny Forum Odpowiedzialnego Biznesu budujący nowe kadry menedżerów i przedsiębiorców, animatorów społecznych, liderów zmian i przede wszystkim odpowiedzialnych ludzi. Powstał w 2004 roku z inicjatywy Forum Odpowiedzialnego Biznesu i kół naukowych skupiających studentów zainteresowanych CSR.