#ZagłosujNaRaport – raporty walczą o nagrodę internautów

19 sierpnia 2019

Dotyczy firmy: Deloitte,

W Konkursie Raporty Społeczne każdy może ocenić, która organizacja najlepiej zaprezentowała swoje działania na rzecz społeczeństwa i środowiska. O nagrodę internautów rywalizują 45 organizacje, które przygotowały raporty społeczne, zintegrowane i sprawozdania z działalności niefinansowej.  Głosowanie odbywa się przez stronę raportyspoleczne.pl i potrwa do 16 września br. Konkurs organizują Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firma Deloitte.

Kliknij i #ZagłosujNaRaport >>>

Co roku jedną z nagród w Konkursie Raporty Społeczne przyznają internauci. Otrzymuje ją raport, który zdobył najwięcej głosów w internetowym głosowaniu. W tegorocznej 13. edycji będą do wyboru 45 publikacje. Na tę liczbę składa się między innymi 15 debiutów, 10 raportów zintegrowanych oraz 8 raportów instytucji pozabiznesowych (w tym 4 raporty administracji publicznej, 3 organizacji pozarządowych i jeden uczelni wyższej).

W głosowaniu internautów udział można wziąć do 16 września poprzez formularz dostępny na stronie http://raportyspoleczne.pl. Głos oddaje się na 3 publikacje. W formularzu należy również wpisać swój adres e-mail oraz określić grupę interesariuszy, której jest się reprezentantem. Na koniec trzeba potwierdzić udział w głosowaniu poprzez kliknięcie linku przesłanego na podany adres e-mail. Dopiero wtedy głos zostanie zapisany w systemie.

– Jak co roku zapraszamy do oddania głosu na najlepsze raporty z zakresu CSR i zrównoważonego rozwoju. To ważny etap Konkursu Raporty Społeczne, ponieważ decyzję podejmuje szerokie grono interesariuszy, dla których te publikacje są przygotowane. Pracownicy obecni i potencjalni zwrócą szczególną uwagę na warunki zatrudnienia, konsumenci – proklienckie polityki i odpowiedzialny marketing, społeczności lokalne sprawdzą zakres i jakość wkładu organizacji w rozwój regionu, a kontrahenci i inwestorzy będą mogli poznać i ocenić zasady współpracy. Raporty niefinansowe dostarczają również informacji o zaangażowaniu na rzecz środowiska naturalnego, kluczowej kwestii dla każdego biznesu, niezależnie od sektora i coraz istotniejszej dla każdego z nasmówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.Do 16 września mamy czas, aby wyrazić swoje poparcie dla konkretnych raportów i w ten sposób docenić społecznie odpowiedzialne firmy i organizacji  dodaje.

– Od momentu zainicjowania nagrody polskich internautów dokładnie 10 lat temu, liczba głosujących wzrosła stukrotnie, a w ubiegłym roku oddano łącznie blisko 13300 głosów. Każdego roku raporty zgłaszane do udziału w konkursie mają coraz lepszą jakość. Równolegle rosną również wyzwania. Wyróżnikiem przestało być stosowanie międzynarodowych Standardów GRI (blisko 100% raportów zgłoszonych w poprzedniej edycji). Oznaką dojrzałości staje się teraz gotowość do przedstawienia w jaki sposób firma uwzględnia ryzyko zmian klimatycznych w planach adaptacji, wycenie i strategii, w jaki sposób integruje dane finansowe i niefinansowe na potrzeby zarządcze, oraz które z prezentowanych wskaźników zostały poddane niezależnej weryfikacji zewnętrznej. – mówi Maria Ibisz, menedżer w zespole ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i w Europie Środkowej, Deloitte. – Firmy również coraz częściej analizując swój wpływ na otoczenie sięgają po konkretne fakty, takie jak wkład firmy we wzrost PKB, poziom zatrudnienia wygenerowany w całym łańcuchu wartości lub dochody gospodarstw domowych. Jesteśmy bardzo ciekawi tego jak firmy w tym roku poradziły sobie z tym zadaniem. – dodaje.

Do 13. edycji konkursu Raporty Społeczne zgłosiły swoje raporty następujące firmy, organizacje i instytucje:

  • AmRest Holdings
  • ANG Spółdzielnia
  • ArcelorMittal Poland
  • BNP Paribas Bank Polska S.A.
  • Bank Millennium S.A.
  • Benefit Systems SA
  • Budimex
  • Carlsberg Polska
  • CCC S.A.
  • Citi Handlowy
  • Comarch S.A.
  • Credit Agricole Bank Polska S.A.
  • Cyfrowy Polsat S.A. Grupa Polsat
  • Fabryka Farb i Lakierów Snieżka SA
  • FAMUR S.A.
  • Fundacja Poszanowania Energii
  • Główny Urząd Statystyczny
  • Grupa Agora
  • Grupa Enea
  • Grupa Energa
  • Grupa Raben
  • Grupa Regionalna GOPR Grupa Jurajska
  • ING Bank Śląski S.A.
  • KGHM Polska Miedzi S.A.
  • Kompania Piwowarska S.A.
  • Lafarge
  • L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie
  • LPP
  • Lubelski Węgiel Bogdanka S.A.
  • mBank S.A.
  • Orange Polska
  • Orbis S.A.
  • Pekabex S.A.
  • PGE Polska Grupa Energetyczna
  • Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A.
  • PZU
  • Santander Bank Polska
  • Stowarzyszenie Otwarte Klatki
  • TIM S.A.
  • Uniwersytet Łódzki
  • Urząd Miejski Lidzbark Warmiński
  • Urząd Transportu Kolejowego
  • VIVE Group
  • WAWEL S.A.
  • Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Z raportami zgłoszonymi do konkursu w 2019 roku i biorącymi udział w głosowaniu można zapoznać się poprzez Bibliotekę Raportów, dostępną na stronie  http://raportyspoleczne.pl/biblioteka-raportow/.

Kliknij tutaj i #ZagłosujNaRaport >>>

Kategorie Konkursu

Równocześnie z trwającym głosowaniem internautów toczyć się będą prace jurorów, które pozwolą wybrać najlepsze raporty w kategoriach: najlepszy raport zintegrowany, najlepszy raport społeczny, najlepszy debiut, nagroda jury dziennikarzy, nagroda Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju oraz nagroda Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. W skład jury wchodzą specjaliści z zakresu raportowania, CSR oraz ze środowiska dziennikarskiego.

Konkurs Raporty Społeczne odbywa się od 2007 roku. Jego organizatorami są Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firma Deloitte.  Strona internetowa konkursu: raportyspoleczne.pl.

***

Organizatorzy: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Deloitte

Patronat: Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych, Giełda Papierów Wartościowych, Polska Izba Biegłych Rewidentów, Centrum Edukacji PIBR

Patronat medialny: egospodarka.pl, IMM, kampaniespołeczne.pl, PAP Biznes, PRoto.pl, log4.pl, Euractiv.pl