Z własnym kubkiem na stacjach Lotosu

14 października 2019

Dotyczy firmy: Grupa LOTOS,

Spółka LOTOS Paliwa włącza się w akcję Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste, które promuje ograniczanie produkcji szkodliwych, plastikowych odpadów. Z początkiem października, kupując na stacji w Cafe Punkt wybrany gorący napój do swojego własnego, ulubionego kubka – oszczędzasz złotówkę. LOTOS jest pierwszą tak dużą siecią, która zaangażowała się w tę inicjatywę.

Każdego roku na świecie zużywa się miliardy jednorazowych produktów, w tym kubków. Mimo rosnącej świadomości na temat segregacji odpadów, jedynie 0,25% tych opakowań trafia do recyklingu. Nietrudno zatem wyobrazić sobie, że z każdą kawą czy herbatą zakupioną w opakowaniu jednorazowym, rośnie góra odpadów, które rozkładają się przez kilkaset lat. Działalność ekologiczną warto rozpocząć od edukacji i uświadamiania samym sobie oraz społeczeństwu, że dbanie o środowisko naturalne nie powinno być przykrym obowiązkiem, ale naturalnym odruchem.

Grupa LOTOS jako firma odpowiedzialna społecznie i aktywnie zaangażowana w ochronę środowiska naturalnego chętnie promuje rozwiązania wspierające działania proekologiczne. Jednym z przykładów takiego działania jest akcja „Z własnym kubkiem”, w którą zaangażowała się spółka LOTOS Paliwa. Wyrazem tego jest przede wszystkim ograniczenie ilości odpadów, jakie każdego roku powstają w wyniku używania jednorazowych opakowań oraz edukacja społeczna w tym zakresie. Organizatorzy akcji „Z własnym kubkiem” oraz przedsiębiorstwa w nią zaangażowane chcą przekonać klientów, że kupując napój do swojego wielorazowego naczynia, mają realny wpływ na ratowanie ekosystemu i ograniczenie szkodliwych odpadów.

– LOTOS Paliwa, podobnie jak wszystkie podmioty wchodzące w skład Grupy Kapitałowej LOTOS, od lat aktywnie uczestniczy w kształtowaniu świadomości pracowników oraz konsumentów. Odpowiedzialność za środowisko naturalne to nasz obowiązek, dlatego chętnie angażujemy się w różnego rodzaju działania proekologiczne. Inicjatywa „Z własnym kubkiem” to także aktywny dialog z naszymi klientami, którzy będą mieli okazję przekonać się, że ekologia po prostu się opłaca. Proponowana przez nas zniżka za zakup napoju do własnego kubka to nagroda i zachęta to tego, by żyć świadomie. Mamy nadzieję, że więcej polskich firm także przyłączy się do akcji – mówi Adam Pawłowicz, wiceprezes Zarządu LOTOS Paliwa ds. handlu.

LOTOS Paliwa jest pierwszą tak dużą siecią, która przyłączyła się do akcji „Z własnym kubkiem”. W trosce o środowisko, które jest naszym wspólnym dobrem, Grupa LOTOS zachęca nie tylko inne podmioty, ale także konsumentów do włączenia się w inicjatywę zorganizowaną przez Polskie Stowarzyszenie Zero Waste. Więcej informacji na temat akcji na dedykowanej stronie internetowej.

Źródło: inf. pras.