Z okazji Dnia Walki z Marnowaniem Jedzenia Carrefour Polska uczestniczy w akcji “Marnowanie 1/3 nie ma sensu!”

2 października 2020

Dotyczy firmy: Carrefour Polska,

Przeciwdziałanie marnotrawstwu jest misją Carrefour i silnie wpisuje się w strategię firmy. Sieć z okazji Dnia Walki z Marnowaniem Jedzenia włączyła się akcję Too Good To Go, “Marnowanie 1/3 nie ma sensu!”. Koncept oparty jest na przekazywaniu informacji o dostępności w pełni wartościowych produktów, z krótkim terminem przydatności, do aplikacji Too Good To Go. Dzięki czemu klienci mają szansę kupić produkty taniej, a co najważniejsze włączyć się do realizacji eko-misji. W październiku w akcji bierze udział 12 sklepów w Warszawie i Krakowie. Docelowo akcją będą objęte wszystkie sklepy w całej Polsce. 

Dzień Walki z Marnowaniem Jedzenia został ustanowiony przez ONZ i jest obchodzony po raz pierwszy dziś, 29 września. Ma na celu zwiększenie świadomości klimatycznych konsekwencji wynikających z marnowania jedzenia.

Marnowanie jedzenia ma daleko idące konsekwencje dla naszego klimatu. Wyrzucanie jedzenia wiąże się ze stratą surowców wykorzystywanych do produkcji i dystrybucji. Oznacza to, że wraz ze zmarnowaną żywnością w koszu ląduje 1/3 dobrodziejstw Ziemi, pracy ludzkiej, nawozów, prądu, paliwa czy wody, która powoli staje się produktem deficytowym. Podczas każdego z tych „zmarnowanych” procesów emitowane są również spaliny. W efekcie szacuje się, że aż 8% emisji gazów cieplarnianych ma swoje źródło w zmarnowanym jedzeniu. Nadprodukcja żywności jest jednym z głównych wyzwań dla środowiska. Każdej sekundy w koszu ląduje 51 ton jedzenia, co przekłada się na astronomiczną kwotę 1.2 bilionów dolarów w skali roku.

Realizując swoją strategię walki z marnotrawstwem Carrefour prowadzi szereg działań w tym obszarze w ramach aktywności własnej, jak realizowany od 2013 roku program “STOP marnotrawstwu”, który ma na celu walkę z codziennym marnotrawstwem na każdym szczeblu funkcjonowania firmy i promowanie przeciwdziałania marnotrawstwu wśród pracowników, dostawców i klientów. Carrefour prowadzi również akcję „Kupuję, nie marnuję”, dzięki której klienci mogą kupić artykuły o zbliżającym się do końca terminie przydatności do spożycie w symbolicznej cenie – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour. Sieć równie aktywnie bierze udział w inicjatywach partnerów, związanych z niemarnowaniem jedzenia, dlatego też nasi pracownicy włączyli się z ogromną radością w akcję Too Good To Go. W akcji wezmą udział wszystkie sklepy Carrefour Polska – dodaje Barbara Kowalska.

W ramach kampanii na ulicach Warszawy czy Krakowa można zaobserwować reklamy, gdzie 1/3 została „zmarnowana”. W akcję zaangażowali się również znani polscy influencerzy, którzy w ramach swoich kanałów social media publikowali posty, gdzie użytkownicy widzieli niepełne zdjęcia, gdzie 1/3 została celowo zasłonięta. Użytkownicy tego dnia mogą również użyć specjalnej nakładki na zdjęcie profilowe, by włączyć się w tym dniu do kampanii.

źródło: mat.pras.