Woodstock pod hasłem „Żyj odpowiedzialnie!”

20 sierpnia 2009

Dotyczy firmy: Kompania Piwowarska,

Ponad dwa tysiące osób przebadanych policyjnym alkomatem, 30 tys. rozdanych ulotek informujących, by nie wsiadać do samochodu po alkoholu i nie kupować alkoholu małolatom oraz ponad 100 sprzedawców przeszkolonych przez profesjonalistów, jak skutecznie odmawiać sprzedaży alkoholu nieletnim – to bilans działań odpowiedzialnościowych prowadzonych przez Kompanię Piwowarską podczas zakończonego XV Przystanku Woodstock.

Z myślą o kierowcach

Zorganizowanie w wiosce policyjnej stanowiska do badania alkomatem okazało się strzałem w dziesiątkę. Przez cały czas trwania festiwalu mogliśmy przebadać około 700 osób dziennie, choć chętnych do tego bezpłatnego badania ustawiało się w kolejce znacznie więcej. Bardzo pozytywnie oceniamy działania edukacyjne prowadzone we współpracy z Kompanią Piwowarską podczas festiwalu, a zainteresowanie zarówno badaniem jak i świetnie opracowanymi materiałami edukacyjnymi było ogromne – mówi podkom. Piotr Wiśniewski z Wydziału Prewencji KWP w Gorzowie Wlkp. Poza badaniami alkomatem kierowcy otrzymywali też naklejki z hasłem: „Nie prowadź po alkoholu. Wróć bezpiecznie do domu. Żyj odpowiedzialnie”, a każda puszka piwa z limitowanej Woodstockowej serii była sygnowana branżowym hasłem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. Osoby, które nie zostały przebadane alkomatem mogły skorzystać z innej formy sprawdzenia ilości promili w organizmie. Dzięki dostępnym ulotkom programu „Sprawdź promile” mogli zamienić swój telefon komórkowy w podręczny alkomat. Wystarczyło wysłać SMSa z podaniem danych wg. schematu z ulotki, by po kilku sekundach otrzymać informacje o ilości promili i czasie po którym można bezpiecznie wsiąść do samochodu.

Alkohol- nie dla nieletnich

Stali bywalcy Przystanku Woodstock zdążyli się już przyzwyczaić do obowiązującej zasady nie sprzedawania alkoholu nieletnim, więc nikt nie okazał zdziwienia, gdy poproszono go o pokazanie dowodu osobistego przy zakupie piwa. Efekty tej akcji można oglądać na kanale YouTube Kompanii Piwowarskiej.

https://www.youtube.com/watch?v=rFvWX3i79Jw

Zdecydowane postawy sprzedawców w takich sytuacjach są wynikiem szkoleń, które od kilku lat prowadzą profesjonaliści z Poradni Profilaktyczno Terapeutycznej z Zielonej Góry. Nawet osoby, które już wielokrotnie prowadziły sprzedaż piwa podczas tego festiwalu z przyjemnością uczestniczą w tych szkoleniach po raz kolejny, mając okazję podczas ćwiczeń przetestować trudne sytuacje.  Z przyjemnością pragnę podziękować za współpracę pracownikom Kompanii Piwowarskiej przygotowującym nasze wspólne działania. Z całą odpowiedzialnością stwierdzam, że współpraca w zakresie ochrony nieletnich i przestrzegania  zasad odpowiedzialnego spożycia z roku na rok jest coraz lepsza i stanowić może przykład współpracy w tym zakresie pomiędzy profilaktykami i producentami alkoholu – powiedział Jerzy Rządzki z poradni profilaktyczno – terapeutycznej, który prowadził szkolenia. Podkreślił on również, że szczególnym uznaniem wśród uczestników cieszyły się w tym roku materiały edukacyjne dotyczące kierowców i ochrony nieletnich.

Żyj odpowiedzialnie

Współpraca Kompanii Piwowarskiej z organizatorami Przystanku Woodstock jest  doceniana i przynosi coraz lepsze efekty.  Działania Kompanii Piwowarskiej są dla nas ważne, uzupełniają funkcję społeczną festiwalu – powiedział jeszcze przed festiwalem Jerzy Owsiak. Faktycznie, można było zaobserwować tysiące ludzi bawiących się dobrze, a zarazem bezpiecznie i odpowiedzialnie. Pojawiające się na materiałach promocyjnych hasło „Żyj odpowiedzialnie” znalazło jak widać na tegorocznym festiwalu wielu zwolenników. Dlatego właśnie szef WOŚPu mógł na koniec zaprosić wszystkich ponownie, krzycząc: „Przyjeżdżajcie ze swoimi marzeniami”.