Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Jednym z celów raportowania społecznego jest zaprezentowanie przez organizację doświadczeń z zakresu integracji kwestii społecznych i środowiskowych w codziennej działalności biznesowej. W ten sposób firma podkreśla nastawienie na transparentność. W Konkursie Raporty Społeczne “wiarygodność” stanowi jedno z trzech, obok kompletności i komunikacji, głównych kryteriów oceny zgłaszanych materiałów. Nabór raportów potrwa do 17 sierpnia.
Bezpośredni link do zgłoszeń: raportyspoleczne.pl/konkurs
Czytelnik szuka w raporcie społecznym czy zintegrowanym informacji, które pozwolą mu na zweryfikowanie, czy w organizacji funkcjonują struktury, procesy i mechanizmy kontroli umożliwiające prawidłowe przedstawienie informacji o skutkach jej działań. Mogą to być wewnętrzne polityki i systemy, posiadanie przez organizację odpowiedniego personelu, mechanizmów gromadzenia danych, systemów zarządczych, a także wyznaczanie celów, które mają doprowadzić do realizacji założeń dotyczących zrównoważonego rozwoju.
Wiarygodność obejmuje sześć obszarów:
Jury
Kryteriami kieruje się w swoich ocenach jury złożone z ekspertów zarówno z dziedziny ekonomii, ochrony środowiska, spraw społecznych, jak i społecznej odpowiedzialności biznesu, które zachowuje niezależność oceny względem firm biorących udział w Konkursie. . Procedura oceny przebiega w dwóch etapach. W pierwszym każdy członek jury ocenia indywidualnie zgłoszone do konkursu raporty wg szczegółowych kryteriów w trzech aspektach: kompletności, wiarygodności i komunikacji. W drugim etapie podczas posiedzenia jury odbywa się zebranie wyników indywidualnych a następnie wybór najlepiej przygotowanych raportów.
O konkursie Raporty Społeczne
Do konkursu mogą zgłosić się wszystkie organizacje (m.in. przedsiębiorstwa, organizacje pozarządowe, jednostki sektora finansów publicznych, szkoły wyższe) z siedzibą w Polsce, które wydały raporty w języku polskim obejmujące działania za rok 2019. Termin nadsyłania zgłoszeń trwa do 17 sierpnia 2020 roku. Udział w konkursie jest bezpłatny. Publikacje należy zgłaszać poprzez stronę raportyspoleczne.pl Nadesłane raporty zostaną ocenione przez niezależne jury, które składa się ze specjalistów z dziedziny ekonomii, ochrony środowiska, spraw społecznych i CSR . Jak co roku, oprócz jury, również internauci będą mieli możliwość zagłosować na wybrane przez siebie raporty społeczne od połowy sierpnia przez miesiąc. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni w październiku podczas gali podsumowującej konkurs.
***
Organizatorzy: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Deloitte Patroni honorowi: Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Rozwoju Patroni instytucjonalni: Federacja Konsumentów, Giełda Papierów Wartościowych, Krajowa Izba Gospodarcza, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych Patroni medialni: egospodarka.pl, Instytut Monitoringu Mediów, kampaniespołeczne.pl, My Company Polska, PRoto.pl
źródło: informacja własna