Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
W ramach akcji #BiznesReagujeOdpowiedzialnie Forum Odpowiedzialnego Biznesu prezentuje wywiady z Caroliną Garcią Gomez, Prezeską IKEA Retail Polska i Dyrektorką ds. Zrównoważonego Rozwoju, oraz z Darią Gostkowską, Dyrektorką wykonawczą obszaru zarządzania zasobami ludzkimi w BNP Paribas Bank Polska. Wypowiedzi przedstawicielek firm partnerskich FOB dotyczą pracy w rzeczywistości określanej przez pandemię koronawirusa, związanych z tym wyzwań i podejmowania trudnych decyzji.
Rozmowy z prezesami i prezeskami partnerów strategicznych Forum Odpowiedzialnego Biznesu odbywają się w ramach akcji #BiznesReagujeOdpowiedzialnie. Cykl wywiadów to podsumowanie zaangażowania przedsiębiorstw w walkę z pandemią, a także nakreślenie kontekstu wyzwań, przed jakimi staje biznes w obliczu pandemii.
– W obecnej sytuacji kluczowym zadaniem firm jest dostosowanie do szybko zmieniającej się rzeczywistości. Coraz bardziej wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że nowa rzeczywistość zawita na dłużej we wszystkich obszarach życia, prywatnego i gospodarczego. Stąd istotną kwestią jest kompleksowe wdrożenie nowych rozwiązań: z zakresu zarządzania pracownikami, ale też obsługi klienta, a przede wszystkim kwestii BHP. Pandemia jest trudnym sprawdzianem dla przywódców z uszeregowania priorytetów, także często przeformułowania strategii biznesowych, by lepiej odpowiadały potrzebom nowej rzeczywistości nie tylko ich organizacji, ale i szerszych wyzwań społeczno-ekonomicznych, a zarazem potwierdzeniem bliskich im wartości – mówi Marzena Strzelczak dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
BNP Paribas Bank Polska
Działania BNP Paribas Bank Polska koncentrują się na usprawnieniu funkcjonowania w obliczu pandemii. Ponadto wdrożono nowe rozwiązania mające zapewnić bezpieczeństwo pracownikom i klientom Banku. Między innymi te kwestie porusza Daria Gostkowska, Dyrektorka wykonawcza obszaru zarządzania zasobami ludzkimi w BNP Paribas Bank Polska.
IKEA Retail Polska
O zmianach, które nastąpiły w funkcjonowaniu organizacji i sklepów IKEA, o wyzwaniach związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa w codziennych kontaktach z klientami, a także o formach wsparcia oferowanym pracownikom i ich bliskim, jak również społeczeństwu w ramach przeciwdziałania rozprzestrzeniania się epidemii koronawirusa opowiada Carolina Garcia Gomez Prezeska IKEA Retail Polska, Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju.
Przeczytaj cały wywiad >>
(Materiał filmowy został przygotowany w jednym ze sklepów IKEA w trakcie ich czasowego zamknięcia dla klientów, wg wymaganych na ten czas zaleceń i procedur bezpieczeństwa).
***
Akcja #BiznesReagujeOdpowiedzialnie jest realizowana w mediach Forum Odpowiedzialnego Biznesu: na portalu Odpowiedzialnybiznes.pl oraz kontach organizacji w mediach społecznościowych: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, LinkedIn. Wcześniejsze wywiady z prezeskami i prezesami firm (ABC-Czepczyński, Carrefour Polska, Deloitte w Polsce, Grupa LOTOS, Grupa Veolia, LPP, PGNIG, Provident Polska, Sanofi Polska, Siemens Polska) dostępne są tutaj >>
Przejdź do sekcji poświęconej reakcji firm na pandemię >>
Pobierz Infografikę #BiznesReagujeOdpowiedzialnie >>
Pobierz Infografikę #NGOReagujeOdpowiedzialnie >>