Trwa konkurs na najlepsze raporty społeczne

19 czerwca 2017

Po raz 11. firmy i organizacje raportujące swój wpływ na społeczeństwo i środowisko mogą zgłosić przygotowane w oparciu o te dane publikacje do konkursu Raporty Społeczne. Nabór trwa do końca lipca i odbywa się przez stronę raportyspoleczne.pl.

Konkurs Raporty Społeczne organizowany jest przez Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firmę Deloitte. Co roku nagradzane są najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. W obecnej, 11. edycji konkursu publikacje można zgłaszać do 31 lipca br. przez formularz dostępny na stronie raportyspoleczne.pl. Udział w konkursie jest bezpłatny.

Głównym celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie raportowania niefinansowego i wskazanie dobrych praktyk w tym zakresie. Dzięki tej inicjatywie wyróżniane są przedsiębiorstwa, które nie tylko prowadzą działalność, biorąc pod uwagę interes społeczeństwa i środowiska, ale także potrafią w sposób jasny, przejrzysty i wiarygodny zaprezentować swoje dokonania w publikowanych raportach. Konkurs przyczynia się do transparentności działań organizacji i podejmowania dialogu z interesariuszami. Stanowi też dobre źródło inspiracji do tego, w jaki sposób ujawniać dane niefinansowe. Jest to ważne w perspektywie wchodzącego w 2018 r. obowiązkowego raportowania niefinansowego obejmującego największe firmy w Polsce.

Jury eksperckie spośród zgłoszonych raportów przyznaje nagrodę główną, nagrodę za najlepszy debiut i wyróżnienia. Najlepszy raport wybierają również dziennikarze i internauci. W poprzedniej edycji konkursu wyróżniono raporty w dwóch dodatkowych kategoriach: nagroda Ministra Rozwoju i Giełdy Papierów Wartościowych. Ogłoszenie wyników nastąpi na początku października.

Konkurs Raporty Społeczne odbywa się od 2007 roku. Jego organizatorami jest Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firma Deloitte. Strona internetowa konkursu: raportyspoleczne.pl

 

Patroni: Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Finansów, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych

Patroni medialni: PAP Biznes, CR Navigator, eGospodarka.pl, PRoto.pl