Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Santander Bank Polska otrzymał Złoty Listek CSR Polityki. Nagroda jest przyznawana instytucjom, które ze szczególnym zaangażowaniem wspierają społeczności lokalne, działają na rzecz zrównoważonego rozwoju, a także przestrzegają najwyższych norm etycznych. To kolejne z tegorocznych wyróżnień dla Santander Bank Polska, podkreślające kluczową rolę bankowości odpowiedzialnej w jego strategii.
– Odpowiedzialność społeczna jest dla nas tak samo ważna jak podstawowa działalność biznesowa. To dwie strony jednego medalu. Wierzymy, że zaufanie oraz szacunek to podstawy efektywnego rozwoju i dlatego kładziemy tak duży nacisk na realizację działań wynikających ze strategii odpowiedzialnej bankowości. Jako drugi największy bank w Polsce, który należy do międzynarodowej grupy finansowej, czujemy szczególną odpowiedzialność, zarówno wobec naszych interesariuszy – klientów, pracowników i inwestorów, jak i względem całego społeczeństwa. Wiemy, że odpowiednio wykorzystując nasz potencjał finansowy możemy budować biznes i jednocześnie przyczyniać się do przezwyciężania wyzwań lokalnych, krajowych czy wreszcie tych, z którymi zmagamy się w skali globalnej. To, że takie podejście spotyka się z pozytywnym odbiorem umacnia nas w przekonaniu, że bankowość odpowiedzialna jest właściwą strategią – mówi Michał Gajewski, prezes zarządu Santander Bank Polska.
Złoty Listek CSR Polityki jest przyznawany w oparciu o ewaluację zgodności działań firm z międzynarodową normą społecznej odpowiedzialności ISO 26 000 oraz Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Santander Bank Polska otrzymał tę nagrodę trzeci raz z rzędu. Jest to kolejne wyróżnienie za działania społecznej odpowiedzialności biznesu, m.in. za wspieranie edukacji, zrównoważonej gospodarki czy działanie na rzecz równości płci, które są trwale wpisane w strategię banku i stanowią ważną, integralną część agendy responsible banking.
W tym roku Santander Bank Polska został także laureatem konkursu Etyczna Firma za budowanie w sposób systemowy kultury organizacyjnej opartej o etykę i wartości. Bank był jednym z pierwszych w Polsce podmiotów, które wdrożyły Kodeks Etyczny – było to w 2004 r. Kompleksowy system wartości oraz procedur implementujących działania etyczne obejmuje m.in.: „Generalny kodeks postępowania”, „Politykę Santander Bank Polska dotyczącą zrównoważonego rozwoju”, „Politykę Santander Bank Polska dotyczącą przestrzegania praw człowieka”, „Politykę szacunek i godność”.
Źródło: mat. pras.