Rossmann sponsorem Wioseł Kultury – nagród dla łódzkich twórców i mecenasów

30 października 2020

Dotyczy firmy: Rossmann,

Wiosła Kultury to autentyczne pagaje udekorowane przez studentów łódzkiej ASP. To nagrody dla tych, „dzięki którym Łódź staje się miastem barwnym, niepowtarzalnym i pasjonującym”. Organizatorem Wioseł jest łódzka „Gazeta Wyborcza” oraz Monopolis.

Wczoraj odbyła się – z siedmiomiesięcznym opóźnieniem spowodowanym lockdownem – uroczystość wręczenia Wioseł. Przyznano je w czterech kategoriach.

Nagrodę za debiut, dla utalentowanych młodych ludzi, zdobył zespół Mortas. Wiosło, w kategorii „animator”, przeznaczone dla tych, którzy docierają na łódzkie osiedla i podwórka, pokazując społeczny wymiar kultury otrzymał Księży Młyn, czyli miejsce tętniące historią przemysłowej Łodzi, właśnie rewitalizowane. W obu tych kategoriach zwycięzców wskazywali czytelnicy łódzkiej „Wyborczej”.

Kolejne Wiosła, dla mecenasa kultury, trafiły do Jerzego Czubaka, twórcy Galerii AMCOR. W tej kategorii zwycięzcę wskazała redakcja oraz zespół Monopolis.

Czwartą nagrodę, dla twórcy wydarzenia, które odbyło się echem w kraju i zagranicą, przyznała kapituła, w której skład weszli m.in. twórcy związani z Łodzią. Uhonorowali oni twórców Igrzysk Wolności, czyli Fundację Liberte – podczas Igrzysk w ciągu trzech dni wystąpiło w Atlas Arenie kilkuset panelistów.

źródło: mat. pras.