Redukcja szkodliwości w centrum strategii biznesowej British American Tobacco

27 stycznia 2014

Dotyczy firmy: British American Tobacco,

British American Tobacco opublikowała najnowszy raport skupiający się na redukcji szkodliwości. Raport zawiera informacje dotyczące tego, jak firma zajmuje się zagadnieniem wpływu tradycyjnych wyrobów tytoniowych na zdrowie publiczne, prezentuje zobowiązania i podejście do rozwoju produktów nowej generacji o mniejszej szkodliwości i wyjaśnia, dlaczego te obszary są tak ważne dla naszego biznesu.

Nicandro Durante, Prezes Grupy British American Tobacco tak komentuje publikację raportu:  Podstawą naszego biznesu pozostanie tytoń. Jednak wierzę również w to, że redukcja szkodliwości jest kluczową częścią naszej przyszłości, ma ogromny potencjał do rozwoju biznesu i przyniesie korzyści dla zdrowia publicznego.

Z realistycznego punktu widzenia, stosowanie podejścia rzuć palenie albo umrzesz w celu zmniejszenia wpływu palenia na zdrowie publiczne po prostu nie wystarcza. W przypadku dorosłych osób, które decydują się nadal palić, redukcja szkodliwości musi opierać się na podejściu pragmatycznym, polegającym na oferowaniu im możliwości wyboru mniej niebezpiecznych alternatyw dla wyrobów tytoniowych i nikotynowych – mówi Durante.

Podejście British American Tobacco do redukcji szkodliwości można podzielić na dwa odrębne obszary: produkty alternatywne oparte na nikotynie oraz produkty tytoniowe o obniżonym ryzyku. Nie jest to nowa koncepcja dla Grupy.

W 2010 roku British American Tobacco założyła spółkę Nicoventures, by rozwijać innowacyjne inhalatory nikotyny zgodnie z medycznymi standardami. W 2012 roku nabyła CN Creative, firmę specjalizującą się w e-papierosach. Te dwie firmy zostały połączone we wspólną jednostkę biznesową – spółkę Nicoventures. W 2013 roku firma wprowadziła na rynek brytyjski swój pierwszy e-papieros o nazwie Vype.

Kingsley Wheaton, Dyrektor ds. Korporacyjnych i Regulacyjnych British American Tobacco podkreśla: Nasze raporty podsumowujące zagadnienie zrównoważonego rozwoju są częścią naszego nieustającego zobowiązania do otwartej i przejrzystej komunikacji na temat  obszarów naszego biznesu, które budzą szerokie zainteresowanie.

Durante podsumowuje: Wiemy, że nieufność wobec przemysłu tytoniowego wciąż jest szeroko rozpowszechniona. Z tego właśnie powodu tak ważne jest, aby informacje na temat mniej ryzykownych produktów, które otrzymują konsumenci, były oparte na solidnych podstawach naukowych. Ciężko pracujemy nad odbudowaniem zaufania poprzez otwartą i uczciwą komunikację ze społeczeństwem i naszymi konsumentami, jak również przejrzystość w odniesieniu do naszych badań naukowych. Może to zająć jeszcze wiele lat, ale jesteśmy przygotowani na to, że droga będzie długa i myślę, że możemy optymistycznie spoglądać w przyszłość.

Raport dotyczący redukcji szkodliwości jest drugim z trzech opublikowanych przez British American Tobacco w 2013 roku. Ma na celu pogłębienie informacji obejmujących kluczowe obszary naszego biznesu. Jego wersja angielska jest również dostępna jako aplikacja dla systemów Apple lub Android.

Źródło: informacja prasowa