Recyklomat w piaseczyńskim Auchan

3 grudnia 2021

Dotyczy firmy: Auchan Retail Polska,

Firmy PepsiCo Polska oraz francuska sieć hipermarketów Auchan w ramach wspólnego partnerstwa na rzecz ochrony środowiska postawiły urządzenie do odzysku jednorazowych opakowań po napojach – plastikowych butelek oraz nakrętek z tworzywa sztucznego. W ramach pilotażu recyklomat jest dostępny dla klientów hipermarketu Auchan w Piasecznie od 3 listopada. Za każdą oddaną butelkę zostaną przelane środki na kartę lojalnościową Skarbonka w aplikacji Auchan.

Recyklomat to nowoczesne urządzenie do zbierania, segregacji i kompaktowania (zgniatania) jednorazowych opakowań po napojach. Maszyna umożliwia zbiórkę dwóch popularnych frakcji surowców wtórnych: butelek PET i plastikowych zakrętek. Dzięki urządzeniu konsumenci mogą nie tylko zadbać o planetę i przyczynić się do zwiększenia świadomości w zakresie segregacji odpadów, ale też zaoszczędzić pieniądze przy następnych zakupach w sieci hipermarketów Auchan. Każda oddana butelka to 6 groszy na karcie lojalnościowej Skarbonka w aplikacji Auchan, a także bezcenna świadomość, że zrobiliśmy coś dobrego dla naszej planety.

Obsługa recyklomatu jest bardzo prosta, a jednocześnie dostosowana do potrzeb użytkowników, w tym dzieci i osób z niepełnosprawnościami. Klient deklaruje rodzaj opakowania do recyklingu poprzez zeskanowanie kodu kreskowego na butelce. Wczytanie prawidłowego kodu powoduje otwarcie otworu wrzutowego i rozpoczęcie cyklu zwrotu opakowania – operacja jest w pełni bezpieczna dzięki czujnikom na podczerwień, które blokują zamknięcie klapy wrzutni podczas deponowania odpadów. Opakowania ważone są przez zintegrowaną wagę, która weryfikuje, czy włożone opakowanie jest prawidłowe i czy nie zawiera płynów. Następnie trafiają one do zgniatarki, która znacznie redukuje ich objętości. Ze względów higienicznych zużyte opakowania są odkażane przy pomocy światła UV-C, dzięki czemu możliwy jest odzysk czystego, posegregowanego surowca.

Aby ułatwić cały proces, urządzenie wyposażone zostało w intuicyjny interfejs, wygodny i jasny wyświetlacz multimedialny oraz głośniki, które umożliwiają przekazywanie komunikatów głosowych.

– Jednym z filarów naszej działalności w obszarze zrównoważonego rozwoju jest zaangażowanie na rzecz planety poprzez walkę z ograniczeniem zużycia plastiku. Działamy w tym zakresie pracując m.in. nad opakowaniami marki własnej. Dążąc do tworzenia nowych relacji i doświadczeń z naszymi klientami, aby stale poprawiać jakość ich życia, stawiamy również na wspólne rozwiązania i projekty realizowane z partnerami – powiedziała Dorota Patejko, Dyrektor Komunikacji i CSR w Auchan Retail Polska. – Zależy nam na tym, aby nasze sklepy były platformą wymiany doświadczeń i dążeń, w tym w obszarze działań na rzecz planety. Wspólny projekt z PepsiCo to ważny krok mający na celu dalsze angażowanie naszych klientów w działania prośrodowiskowe. Mamy nadzieję, że docenią oni łatwość z jaką będą mogli to robić na co dzień, przy okazji zakupów – dodała Dorota Patejko.

Auchan Retail Polska od lat działa na rzecz środowiska. Zgodnie z duchem Zero Waste sieć ogranicza produkcję odpadów, podejmuje szereg akcji mających na celu zwiększenie wykorzystania materiałów podlegających recyklingowi lub pochodzących z recyklingu. W ramach polityki gospodarki odpadami Auchan wszystkie wytwarzane odpady są sortowane na grupy, które następnie są poddawane procesom recyklingu, tam, gdzie jest to możliwe.

W przypadku folii i kartonu, w których towary przyjeżdżają do sklepów Auchan, 100% odpadów (surowców wtórnych) jest przekazywane do recyklingu. Makulatura trafia bezpośrednio do papierni, gdzie zostaje przerobiona na opakowania tekturowe, ręczniki jednorazowe itd., zaś tworzywa sztuczne są przerabiane na granulat, który jest komponentem do dalszej produkcji różnego typu produktów z tworzyw sztucznych. Zgodnie z założeniami strategii Auchan 2026 firma zmienia opakowania produktów marki własnej, aby stały się bardziej przyjazne środowiskowo. Auchan oferuje klientom kilka rodzajów toreb na zakupy. Są to: reklamówki LDPE o pojemności 15 i 20 litrów, reklamówki PP o pojemności 21 i 38,5 litrów, bawełniane torby zakupowe i 11-litrowa torba składana. W 2019 roku w sklepach Auchan wprowadzone zostały bawełniane woreczki wielokrotnego użytku na warzywa i owoce kupowane luzem.

Źródło: inf. pras.