Raben ze Złotym Listkiem CSR i wyróżnieniem specjalnym tygodnika POLITYKA

23 kwietnia 2019

Dotyczy firmy: Grupa Raben,

Grupa Raben po raz czwarty została uhonorowana Złotym Listkiem CSR tygodnika POLITYKA, a dodatkowo wyróżnieniem specjalnym za współpracę z Bankami Żywności, będącym przykładem wspierania Celów Zrównoważonego Rozwoju.

Tygodnik POLITYKA po raz ósmy opublikował swoje zestawienie firm odpowiedzialnych społecznie. Grupa Raben znalazła się wśród 13 przedsiębiorstw nagrodzonych Złotym Listkiem CSR. W tym roku Srebrny Listek trafił do 19 firm, zaś Biały – do 41.

– Łącznie mamy na swoim koncie już cztery Złote Listki. Czterolistna koniczyna to symbol szczęścia, ale za naszym poczwórnym wyróżnieniem nie stoi szczęśliwy traf czy przypadek. To efekt poczucia odpowiedzialności za to, co dzieje się tu i teraz, ale także za przyszłe pokolenia; śmiałej wizji i codziennej, wytężonej pracy, by tę wizję wcielić w życie. Listki CSR utwierdzają nas w przekonaniu, że podążamy właściwą drogą – mówi Jakub Krzewina, manager ds. CSR i komunikacji wewnętrznejw Grupie Raben.

W bieżącej edycji Listków CSR POLITYKI oprócz wypełnienia ankiety uczestnicy opisali działania z minionego roku, które przyniosły im realną zmianę biznesową czy społeczną, a przy tym wspierały rozwój gospodarki w obiegu zamkniętym. Na tej podstawie organizatorzy po raz pierwszy przyznali siedem wyróżnień specjalnych – za działania wspierające realizację pięciu Celów Zrównoważonego Rozwoju w 2018 roku – oraz wytypowali 14 projektów. Grupa Raben została uhonorowana za wieloletnią współpracę z Bankami Żywności, w tym akcję #RabenExpress promującą odpowiedzialną konsumpcję.

Współpraca z Bankami Żywności w tym roku została już uwzględniona w Raporcie FOB-u „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Jesteśmy bardzo dumni z tego projektu – w ciągu kilku lat przewieźliśmy 12 000 palet, uratowaliśmy 7 000 ton jedzenia i umożliwiliśmy wydanie 3 mln posiłków. Pomagamy, robiąc to, na czym znamy się najlepiej – organizując transport – i to daje nam wiele radości i satysfakcji – dodaje Jakub Krzewina.

Pod koniec ubiegłego roku, w ramach współpracy z Bankami Żywności, ruszyła trzecia odsłona kampanii #RabenExpress. Tym razem włączył się w nią Rafał Gębura z „7 metrów pod ziemią”. Celem było wspólne ratowanie jedzenie przed zmarnowaniem i pokazanie, że jak mówi nazwa kampanii społecznej Grupy Raben „Transport jest potrzebny”. Po tygodniu od startu akcji udało się zebrać 76 500 zł, które pomogły uratować aż 612 ton żywności czyli 1,2 mln posiłków.

– W przedświątecznej odsłonie naszej akcji #RabenExpress postanowiliśmy wesprzeć Banki Żywności, pokazując drogę ratowanej żywności od darczyńcy aż do rąk potrzebujących. A jednocześnie promując akcję „Stoliczku nakryj się”, której celem jest zebranie środków na transport produktów spożywczych. 1 zł umożliwia Bankom Żywności uratowanie aż 8 kg produktów spożywczych, z których można przygotować aż 16 posiłków – wyjaśnia Klaudyna Polanowska-Skrzypek, PR manager Grupy Raben.

Listki CSR przyznawane są od 2012 r. Organizatorem przedsięwzięcia jest tygodnik POLITYKA, a partnerują mu firma doradcza Deloitte oraz Forum Odpowiedzialnego BIznesu. Warunkiem udziału jest wypełnienie przez firmę ankiety na temat działań w ramach zrównoważonego rozwoju i roli CSR, przygotowaną w oparciu o wytyczne normy ISO 26 000. W tym roku zrobiło to 111 przedsiębiorstw, z czego 73 znalazły się w gronie laureatów.

Źródło: mat. pras.