PSE laureatem Złotego Listka CSR POLITYKI 2019

23 kwietnia 2019

Dotyczy firmy: Polskie Sieci Elektroenergetyczne,

Polskie Sieci Elektroenergetyczne po raz drugi sięgnęły po najwyższe laury w obszarze zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu. 16 kwietnia br. kapituła konkursu Listki CSR, złożona z przedstawicieli redakcji tygodnika „Polityka”, firmy doradczej Deloitte oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu, przyznała PSE Złoty Listek CSR.

To już ósma edycja zestawienia tygodnika „Polityka”. W tym roku udział w konkursie wzięło 111 przedsiębiorstw, z których 13 otrzymało Złoty Listek CSR. Najwyższe wyróżnienie – Złoty Listek CSR – dla PSE z rąk Jerzego Baczyńskiego, redaktora naczelnego Tygodnika „Polityka”, odebrała Ada Konczalska, dyrektor Departamentu Komunikacji PSE.

Kapituła doceniła strategiczne podejście PSE do zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu. PSE uwzględniają ideę zrównoważonego rozwoju w strategii biznesowej spółki, wspierają realizację globalnych celów zrównoważonego rozwoju (SDGs), a także wypracowały i sukcesywnie doskonalą system raportowania. W 2018 roku jako pierwsza polska spółka z branży energetycznej, PSE opublikowały raport wpływu, w którym zmierzono wpływ spółki na krajową gospodarkę. Raport jest dostępny na stronie internetowej.

– Jesteśmy dumni, że po raz kolejny Polskie Sieci Elektroenergetyczne znalazły się w ścisłym gronie laureatów Złotego Listka CSR „Polityki”. Z roku na rok stajemy się coraz bardziej dojrzali w proaktywnym zarządzaniu naszym wpływem na gospodarkę, społeczeństwo i środowisko naturalne. Dokładamy starań, żeby ten wpływ był jak najlepszy, a tym samym – aby być liderem w tych obszarach również w latach kolejnych – podkreślała Ada Konczalska, dyrektor Departamentu Komunikacji PSE.

Firmy, które znalazły się w zestawieniu, zostały ocenione w siedmiu obszarach: ład korporacyjny, prawa człowieka, zachowania wobec pracowników, ochrona środowiska, dbałość o klienta, uczciwość biznesowa i zaangażowanie społeczne. Weryfikacja odbyła się w oparciu o międzynarodową normę społecznej odpowiedzialności ISO 26 000.

Według autorów rankingu tegoroczna analiza działalności firm odpowiedzialnych społecznie pokazała, z jak dużą aktywnością spółki podchodzą do spraw związanych z budowaniem kapitału ludzkiego, działań nakierowanych na klientów, związanych z bezpieczeństwem i ochroną danych, inicjatyw wspierających budowanie relacji z otoczeniem oraz zarządzaniem etyką.

Źródło: mat. pras.