Kim jesteśmy
Współpraca
Programy
Konkursy
Baza wiedzy
Kilka ton kupowanej w Polsce żywności trafia co roku do koszy na śmieci. Spowodowane jest to przede wszystkim złym przechowywaniem produktów spożywczych. Dlatego Amica znów łączy siły z Bankami Żywności. Zapoczątkowana w ubiegłym roku kampania „Przechowuję, nie marnuję!” zwraca uwagę na ten problem i edukuje konsumentów, jak go zwalczyć.
Zaplanowana na lipiec i sierpień kampania „Przechowuję, nie marnuję” poświęcona będzie edukacji i uświadamianiu problemu marnowania żywności w Polsce. Działania obejmą: kampanię online w wysokozasięgowych portalach oraz w mediach społecznościowych, artykuły w prasie poradnikowej i branżowej. Zaplanowana jest także długofalowa współpraca z Bankami Żywności i materiały POS w sklepach.
W ramach akcji przygotowano film produktowy „Grzegorz radzi”, który dystrybuowany będzie na kanale YouTube marki, a także za pośrednictwem VOD. W kanałach social media (Facebook, Instagram) zaplanowano: posty produktowe, edukacyjne formaty video, współpracę z ambasadorką akcji Sylwią Majcher, warsztaty edukacyjno-kulinarne z blogerami. Na uwagę zasługują również liczne angażujące konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.
Amica wraz a Bankami Żywności przeprowadzi także akcję edukacyjną w szkołach. Na lata 2019/2020 zaplanowano program „EkoMisja Nie Marnuję”. Będzie to 400 lekcji o niemarnowaniu jedzenia dla 20 000 uczniów z 200 szkół podstawowych. W ramach akcji planowane jest także aktywne zaangażowanie 200 nauczycieli w ramach Szkolnych Klubów Niemarnowania.
Film „Grzegorz radzi”:
Źródło: mat. pras.