Provident po raz szósty laureatem Złotego Listka CSR tygodnika Polityka

11 czerwca 2020

Dotyczy firmy: Provident Polska,

Provident Polska otrzymał już po raz szósty Złoty Listek CSR, prestiżową nagrodę tygodnika „Polityka” przyznawaną firmom najbardziej zaangażowanym społecznie. W tegorocznej, 9. edycji zestawienia, najwyżej premiowano jakość lokalnych i globalnych praktyk zarządczych, całościowy system zarządzania etyką oraz przestrzeganie najwyższych standardów zarządzania personelem.

Tegoroczne Złote, Srebrne i Białe Listki CSR to już 9. odsłona zestawienia firm odpowiedzialnych społecznie, przygotowana przez tygodnik Polityka, we współpracy z firmą doradczą Deloitte i Forum Odpowiedzialnego Biznesu. W tym roku oceniano jakość zarządzania i polityki kadrowej oraz etykę działania, zgodnie z wytycznymi międzynarodowej normy 26 000. W grupie laureatów Złotego Listka znalazł się Provident Polska – to już kolejne wyróżnienie dla lidera polskiego sektora firm pożyczkowych.

– Szósty Złoty Listek CSR to dowód, że egzamin ze społecznej odpowiedzialności biznesu zdajemy celująco. Jako lider na rynku pożyczkowym nieustannie podnosimy sobie poprzeczkę zarówno w wymiarze biznesowym, jak również poprzez tworzenie atmosfery inspirującej do odpowiedzialności i zaangażowania społecznego. Ma to szczególne znaczenie w trudnym i nieprzewidywalnym czasie pandemii, który wymaga od nas nowych pokładów wrażliwości, empatii i solidarności – powiedziała Patrycja Rogowska Tomaszycka, dyrektor ds. korporacyjnych w Provident Polska – Dlatego, oprócz wciąż sporej aktywności wolontariackiej naszych pracowników i doradców klienta, pomagamy finansowo lokalnym szpitalom w walce z koronawirusem oraz wspieramy nieuleczalnie chorych małych pacjentów hospicjum – dodaje.

Provident Polska całościowo podchodzi do społecznej odpowiedzialności w swojej działalności biznesowej. Uwzględnia w niej wymiar etyczny, pracowniczy oraz ekologiczny. Provident nie tylko posiada własny kodeks etyki, ale również pod tym kątem starannie dobiera dostawców oraz konsultuje i weryfikuje swoje materiały reklamowe przy współpracy z Radą Etyki Reklamy. Firma niezmiennie dba o rozwój zawodowy pracowników, ich samopoczucie w miejscu pracy (m.in. regularne badania satysfakcji pracownika), a także wspiera aktywności wolontariackie i współpracę z organizacjami pozarządowymi. Provident prowadzi również aktywne akcje rekrutacyjne (np. projekt #EkipaProvidenta dla doradców klienta czy kampania Poznaj Top Empolyera, skierowana do pracowników). Wymiar środowiskowy wspierany jest poprzez firmową politykę ekologiczną, dzięki której ograniczane jest zużycie oraz wykorzystanie materiałów biurowych. Kompleksowe podsumowania aktywności Providenta w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu są zawarte w regularnie publikowanych raportach CSR.

źródło: mat.pras.