Procter and Gamble wspólnie z Carrefour Polska promują zrównoważoną konsumpcję przez konkurs „Przyszłość naszej planety wspierasz dziś”

31 maja 2019

Dotyczy firmy: Carrefour Polska, P&G,

Procter and Gamble oraz sieć sklepów Carrefour ogłaszają ogólnopolski program „Przyszłość naszej planety wybierasz dziś”. W ramach trwającej od 26 marca – do 6 kwietnia akcji, organizatorzy będą zwracać uwagę konsumentów na to, jak ich dzisiejsze wybory zakupowe oraz zachowania wpływają na przyszłość środowiska naturalnego.

Zgodnie z dyrektywami UE, w roku 2020 Polska musi osiągnąć 40-procentowy poziom recyklingu, który obecnie wynosi tylko 26%. Mimo licznych kampanii edukacyjnych, w kraju wciąż jest niska świadomość wpływu odpowiedniej segregacji odpadów na środowisko naturalne. Zaledwie 40% konsumentów stosuje się do zasad odpowiedniej segregacji.

Wychodząc naprzeciw temu wyzwaniu, firma Procter&Gamble wspólnie z siecią Carrefour przygotowała akcję, której celem jest pokazanie konsumentom korzyści płynących z odpowiedniej segregacji i ponownego przetwarzania surowców.

– Nasze produkty służą 5 miliardom konsumentów na całym świecie, co daje nam wyjątkową szansę inicjowania dyskusji, wpływania na postawy czy zmiany zachowań. Jednym z elementów długofalowej strategii Procter&Gamble jest promowanie odpowiedzialnej konsumpcji oraz umożliwianie naszym konsumentom podejmowania ekologicznych wyborów podczas codziennych zakupów – komentuje Justyna Rymkiewicz, Menadżer ds. komunikacji korporacyjnej w Procter&Gamble.

Celem firmy jest, aby do 2030 wszystkie opakowania z jej portfolio nadawały się do recyklingu. Już dziś 86% opakowań P&G można ponownie przetwarzać. Dzięki innowacjom i rozwiązaniom proekologicznym, a także dzięki systematycznej edukacji, P&G dba o to, by produkty marek, które goszczą w miliardach gospodarstwach domowych na świecie, przynosiły konsumentom nie tylko niezrównane rezultaty działania, ale wywierały pozytywny wpływ na przyszłość środowiska.

– Na przykład kapsułki Ariel 3w1, wyposażone są w formułę, która pozwala na pranie w krótkich cyklach i przy bardzo niskiej temperaturze, nawet poniżej 30 stopni, co w znacznym stopniu przyczynia się do redukcji zużycia wody oraz energii elektrycznej. Co ciekawe, gdyby konsumenci wybierali jedynie cykle prania w niskiej temperaturze, w samej Europie wygenerowaliby oszczędność energii na poziomie bliskim 57%, co znacząco wpływa na mniejsze zużycie CO2 – dodaje Justyna Rymkiewicz.

– Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, dla których ważna jest troska o środowisko i mając na uwadze palący problem odpowiedniego gospodarowania opakowaniami, Carrefour chętnie włączył się w akcję „Przyszłość naszej planety wspierasz dziś” Procter&Gamble. Jako firma dostrzegamy potrzebę szybkiego działania w tym obszarze i podjęliśmy globalne zobowiązanie dotyczące polityki opakowaniowej. Jednym z jej głównych celów jest wprowadzenie 100% opakowań marki własnej nadających się do recyklingu lub kompostowania do 2025 roku. Nasza wspólna inicjatywa zwraca uwagę na to, że codzienne wybory naszych klientów a także właściwe segregowanie odpadów opakowaniowych mają wpływ na przyszłość naszej planety – dodaje Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska.

Akcja „Przyszłość naszej planety wybierasz dziś” odbędzie się w dniach 26.03.19-06.04.19 we wszystkich sklepach sieci Carrefour na terenie całego kraju. Klienci sieci, kupując dwa dowolne produkty z portfolio Procter&Gamble, otrzymają (za symboliczny 1 grosz) eko-worki na śmieci. Worki powstały w z przetworzonych surowców, pochodzących z odpadów produkcyjnych fabryk P&G w Polsce, które osiągnęły status „zero odpadów na wysypiska”, tj. odpady produkcyjne są ponownie przetwarzane i wykorzystywane do produkcji przedmiotów codziennego użytku.

Źródło: mat. pras.