Pięć wyjątkowych murali w ramach kampanii LOTOSU

7 maja 2020

Dotyczy firmy: Grupa LOTOS,

Gdańsk, Kraków, Poznań, Warszawa i Wrocław – w tych pięciu miastach można już zobaczyć street-artowe murale, które portretują urywek życia zabranego przez epidemię. Akcję zainicjowała Grupa LOTOS. Murale są częścią kampanii „Każdy czeka na swoje NAJ”, w ramach której posiadacze kart LOTOS Navigator mogą przekazać swoje punkty na badania związane z leczeniem koronawirusa.

Pięć murali zlokalizowanych w Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu ukazuje powszednie, zwyczajne emocje, których ekspresję tak bardzo utrudnił koronawirus. Na każdym z nich znajduje się także symbol pandemii − rękawiczki, maska, przyłbica, kombinezon lub tablet. We wspólnej wizji twórców zestawiono obrazy zwyczajnego życia z niepasującymi, a obecnie koniecznymi przedmiotami.

Projekt jest owocem współpracy polskich malarzy, grafików i rysowników. Każdy z murali został namalowany techniką cyfrową. To kolaże, czyli połączenie elementów fotograficznych, graficznych, rysunkowych i malarskich. Murale powstały w duchu współczesnego street-artu. Efekty niemal dwutygodniowej pracy artystów można zobaczyć we wspomnianych wyżej polskich miastach.

Dawida Kubackiego zobaczymy w Warszawie, Kajetana Kajetanowicza we Wrocławiu, a na drużynę Polskiej Reprezentacji w Piłce Nożnej natkniemy się w Gdańsku. W Poznaniu na wielkiej ścianie obejrzymy parę długo niewidzących się zakochanych, w Krakowie zaś wzruszy babcia, która po raz pierwszy może przytulić swojego wnuka.

Murale są częścią społeczno-wizerunkowej kampanii Grupy LOTOS pod nazwą „Każdy czeka na swoje NAJ”, która ruszyła 1 maja. Klienci stacji paliw LOTOS mogą przekazać swoje punkty Navigator na badania związane z leczeniem koronawirusa. W telewizji emitowany jest też spot, w którym pojawiają się ambasadorzy, współpracujący z koncernem.

– Z kampanii„Każdy czeka na swoje NAJ” płyną dwa przesłania. Pierwsze to realna możliwość pomocy, aby wspólnie walczyć z pandemią. Kierowcy mogą przekazywać punkty na badania nad leczeniem koronawirusa. Drugie przesłanie to tęsknota za emocjami, których nie możemy obecnie przeżywać. Stworzone w ramach akcji murale to dziś wizualizacja nadziei na powrót normalności. Wizualizacja, która miejmy nadzieję już niedługo stanie się wspomnieniem minionych, dziwnych czasów – mówi Patryk Felmet, dyrektor marketingu Grupy LOTOS.

Grupa LOTOS realizuje kampanię we współpracy ze spółką LOTOS Paliwa i Fundacją LOTOS.

– Wspólne działanie jest bardzo ważne, szczególnie w tym trudnym czasie. Nasi klienci mogą przekazywać swoje punkty Navigator na badania nad leczeniem koronawirusa. W ten sposób każdy z nich dokłada swoją cegiełkę w budowaniu wspólnego celu, jakim jest powrót do normalności – dodaje Wojciech Weiss, prezes Zarządu spółki LOTOS Paliwa.

Punkty Navigator można przekazać logując się na stronie www.lotosnavigator.pl. Każde 650 punktów to 10 zł, które Fundacja LOTOS przekaże placówkom badawczym.

Więcej o akcji „Każdy czeka na swoje NAJ” znajduje się na www.naj.lotos.pl.

Kampania „Każdy czeka na swoje NAJ” została zrealizowana we współpracy z agencją Havas Warsaw. Za wykonanie murali odpowiedzialni byli: Good Looking Studio i Braughman Group, a za zakup mediów dom mediowy Zenith.