P&G zamierza dostarczyć 25 mld litrów wody pitnej potrzebującym rodzinom na całym świecie

22 marca 2019

Dotyczy firmy: P&G,

Spółce udało się dostarczyć 15 mld litrów wody pitnej rok przed pierwotnie zakładanym terminem, który przypadał na 2020 r., co zachęciło ją do wyznaczenia sobie jeszcze ambitniejszego celu dostarczenia 25 mld litrów wody do 2025 r.

Z okazji Światowego Dnia Wody spółka Procter & Gamble (P&G) świętuje osiągnięcie wyznaczonego na 2020 r. celu dostarczenia 15 mld litrów wody pitnej w ramach programu non-profit pt. „Children’s Safe Drinking Water” („Bezpieczna Woda Pitna dla Dzieci”). P&G przyspiesza działania mające na celu zapewnienie dostępu do wody pitnej jeszcze większej liczbie ludności, zamierzając dostarczyć 25 mld litrów wody, czyli ponad 100 mld szklanek, dla mieszkańców różnych państw na całym świecie.

Od momentu uruchomienia programu w 2004 r. P&G ściśle współpracuje z siecią ponad 150 partnerów na rzecz pogłębiania świadomości dotyczącej globalnego kryzysu w dostępie do wody pitnej, a także w celu dostarczania wody dla rodzin w ponad 90 państwach dzięki zastosowaniu prostej metody oczyszczania opracowanej przez jednego z naukowców pracujących dla P&G. Rozwiązanie to pozwala na uzdatnienie 10 litrów brudnej, potencjalnie śmiercionośnej wody w zaledwie pół godziny za pomocą jednej saszetki środka uzdatniającego, kubła, patyka i kawałka czystej tkaniny.

Prowadzone przez P&G działania na rzecz zapewniania dostępu do wody pitnej cały czas przyczyniają się do radykalnej zmiany warunków życia całych społeczności poprzez poprawę stanu zdrowia ludności, działania edukacyjne i zwiększanie możliwości poprawy sytuacji gospodarczej.

– Jesteśmy dumni z osiągnięcia kamienia milowego, jakim było zapewnienie dostępu do 15 mld litrów wody i czerpiemy inspirację z możliwości dalszej poprawy sytuacji w ramach kolejnego celu. Opracowana przez P&G przełomowa technologia pomogła wielu rodzinom na przestrzeni minionych 15 lat. Liczymy, że jeszcze więcej osób skorzysta z niej w nadchodzących latach – mówi David Taylor, prezes zarządu, prezes i dyrektor generalny P&G. 

W tym roku P&G po raz kolejny nawiązała współpracę z National Geographic w związku z obchodami Światowego Dnia Wody, aby zaprezentować historie pięciu szczególnie zasłużonych osób (tzw. Water Champions), którzy swoją codzienną pracą – zarówno samodzielną, jak i we współpracy z P&G – przyczyniają się do łagodzenia kryzysu w dostępie do wody pitnej.

Więcej informacji na temat obchodów Światowego Dnia Wody we współpracy z National Geographic można znaleźć na stronie internetowej. Więcej informacji na temat Children’s Safe Drinking Water Program znajduje się na stronie internetowej.

Źródło: centrumprasowe.pap.pl