Orlen przyjazny i godny zaufania

11 maja 2011

Dotyczy firmy: Orlen,

Już po raz dziesiąty z rzędu PKN ORLEN został wyróżniony tytułem Marki Godnej Zaufania w kategorii „Stacja Benzynowa” w największym europejskim sondażu konsumenckim, organizowanym przez miesięcznik „Reader’s Digest”. Koncern został również najwyżej oceniony jako marka o najlepszej reputacji pod względem ekologii, zdobywając Certyfikat Marki Najbardziej Przyjaznej Środowisku.

Sondaż przeprowadzony został w 16 krajach europejskich (między innymi w Polsce, Niemczech, Hiszpanii, Rosji i we Francji). Badania miały charakter ankiety, przesyłanej drogą e-mailową, a ich celem było ustalenie grupy marek, instytucji i zawodów cieszących się największym zaufaniem społecznym. Europejczycy w 33 kategoriach wybierali marki godne zaufania: 20 marek międzynarodowych i 13 lokalnych. Respondenci zostali poproszeni o ocenę marek według takich kryteriów jak: jakość, wartość, wizerunek, zrozumienie potrzeb konsumenta.
Złoto European Trusted Brands dla ORLENU oznacza, że nasza marka otrzymała największą liczbę spontanicznie oddanych głosów – 39,4 %, pozostawiając daleko z tyłu głównych konkurentów do tytułu, którzy zdobyli odpowiednio 18,8% i 17,9% głosów.

Cieszy nas fakt, że pozycja marki ORLEN systematycznie rośnie. Nasi klienci nieprzerwanie od 10 lat darzą nas zaufaniem i doceniają nasze starania tworzenia nowoczesnej marki na rynku paliw, z wysokim standardem usług, konkurencyjną i bogatą ofertą produktową oraz szeroką gamą towarów pozapaliwowych” – powiedział Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej PKN ORLEN przyjmując Złotą Statuetkę Marki Godnej Zaufania podczas uroczystej gali wręczenia nagród, która odbyła się 10 maja br. na Zamku Królewskim w Warszawie.
 
Marka ORLEN firmuje sieć stacji paliw o wysokim standardzie. Główne atrybuty wyróżniające stacje paliw Koncernu to dostępność, dobra lokalizacja oraz gwarancja produktów najwyższej jakości. Przy stacjach funkcjonują dobrze zaopatrzone sklepy i kąciki gastronomiczne. Firma cyklicznie monitoruje jakość obsługi w sieci stacji, dbając o stałe podnoszenie jej standardu. W Polsce sieć stacji ORLEN liczy ponad 1700 obiektów.
 
European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich przeprowadzanych w Europie. Zdaniem organizatorów, badanie to przyczynia się do pogłębienia charakterystyki typowego Europejczyka – pozwala na poznanie nastrojów społecznych mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze życie.

Źródło: Materiały prasowe